به گزارش پارس نیوز، جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارانضمن انتقاد از عدم انتخاب سفیر برای دو کشور چین و هند، گفت: این موضوع جای بحث، بررسی و پیگیری از طریق کمیسیون امنیت ملی دارد. با توجه به جلساتی که با سفیران خودمان در کشورهای همسایه گذاشتیم، بحث‌های مرتبط با کشورها و تحریم‌ها بررسی شد

وی در ادامه با بیان اینکه باید کمیسیون امنیت از وزارت خارجه سوال کند چرا در این شرایط حساس این جایگاه‌ها خالی می‌ماند، گفت: نبود سفیر ایران در چین و هند مانند داستان سوریه است که در اوج نبردها، دوره سفیر ما در این کشور تمام شد و مدت زیادی در سوریه بدون سفیر بودیم. در شرایطی که تحریم‌ها در حال بازگشت‌ است، این دوکشور راهبردی، بدون سفیر مانده است که جای بررسی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه زمان اتمام ماموریت سفرا از قبل مشخص است،گفت: اینکه کشور ما در دو کشور استراتژیک چین و هند سفیر ندارد در حالت خوشبینانه یک خلاء اداری در وزارت امور خارجه است.کوتاهی، سهل انگاری و عدم کارآمدی وزارت خارجه می‌تواند دلایل دیگر این موضوع باشد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه بسیاری از ساختارها در دوره تصدی آقای ظریف تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: در دوره آقای ظریف مدیران در وزارت خارجه جای معاونان را گرفتند و ساختارها تغییر کرد. هنوز این ساختار جدید کارآمدی خود را نشان نداده است و عدم وجود سفیر در دو کشور حساس نتیجه به هم‌ریختگی ساختار و عدم توانایی جمع کردن ساختار جدید بوده است.