به گزارش پارس نیوز، 

«گائو فنگ»، سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد اقدامات یکجانبه آمریکا در زمینه اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالاهای چینی، مشکل کسری تجاری واشنگتن را حل نمی‌کند.

این مقام چینی در کنفرانس خبری اظهار داشت نوسانات مازاد یا کسری تجاری آمریکا از سوی کاخ سفید تعیین نمی‌شود بلکه بازار است که آن را تعیین می‌کند.

وی افزود علی‌رغم آغاز جنگ تجاری، مازاد تجاری چین با آمریکا در هشت ماه اول سال جاری میلادی، 7.7 درصد [معادل 181 میلیارد دلار] افزایش داشته است. این مقام همچنین از رشد 6.5 درصدی صادرات کالاهای چینی به آمریکا خبر داد. وی علت افزایش صادرات کالاهای چینی به آمریکا را افزایش تقاضا در این کشور عنوان کرد.

به گفته گائو، کسری تجاری آمریکا با نرخ پایین پس انداز، وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره و کنترل این کشور بر صادرات کالا به چین در ارتباط است.

این مقام وزارت بازرگانی چین خطاب به کاخ سفید اعلام کرد تعرفه های یکجانبه مشکل را حل نمی کند و برای اطمینان از توسعه سالم و پایدار تجارت، رویکرد عملی و دوجانبه مورد نیاز است.

تعرفه های یکجانبه دولت ترامپ، چین، کانادا، مکزیک، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها  را مجبور به اعمال تعرفه های تلافی‌جویانه علیه آمریکا به ویژه در بخش کشاورزی کرده است.

تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا از ماه مارس سال جاری میلادی پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را افزایش داد، شدت گرفته است.