به گزارش پارس نیوز، 

عباسعلی پوربافرانی در رابطه با افزایش ۱۲ درصدی پرونده شکایت از پزشکان طی یک سال اخیر، گفت: طرح تحول نظام سلامت دارای ایرادات و مشکلاتی است و عدم تامین منابع مالی بر روی بسیاری از مسائل، از جمله افزایش خطاهای پزشکی تاثیرگذار است.

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمبود منابع ملی می‌تواند انگیزه و نظارت دقیق را کاهش دهد، اما باید بررسی شود که این افزایش پرونده‌های پزشکی به جهت خطاهای‌پزشکی ایجاد شده و یا تحت تاثیر مسائل دیگری بود است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تاثیر افزایش شبکه‌های مجازی و سامانه‌های اینترنتی رسیدگی به شکایت، بر افزایش پرونده‌های پزشکی، گفت: در شرایط حال حاضر کشور، مردم از اینترنت و شبکه‌های مجازی استفاده بیشتری می‌کنند که این موضوع باعث افزایش آگاهی، اطلاع رسانی و حساسیت بیشتر مردم نسبت به خطا‌ها و اشتباهات پزشکی شده است.

پور بافرانی در رابطه به اینکه ۵۳ درصد از شکایت‌ها و پرونده‌های پزشکی به بیمارستان‌های عمومی و تنها ۲۹ درصد به بیمارستان‌های خصوصی مربوط می‌شود، گفت: برای ارائه آمار باید میزان مراجعه کنندگان نیز لحاظ شود و با میزان مراجعه یکسان ارزیابی شود، چرا که بیمارانی که به مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند به مراتب بیشتر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: افزایش اشتباهات پزشکی به دلیل ضعف متولیان نظارتی صورت می‌گیرد و لازم است با دقت و حساسیت بیشتری بر مراکز درمانی نظارت کنند.