به گزارش پارس نیوز، 

حجّت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عدم بهره‌برداری سیاسی در هیئات حسینی را عامل عدم تأمین بخشی از هزینه‌های هیئات از سوی اعضای شورای شهر عنوان کرد و گفت: اعضای شورای شهر اسلامی تهران به این دلیل که در مراسمات عاشورای حسینی نمی‌توانند به نفع خود بهره‌برداری سیاسی داشته باشند تمایلی به کمک به هیئات حسینی ندارند و اعلام کرده اند که بودجه‌ای مختص این مراسم نداریم!

وی ادامه داد: بی‌شک یکی از مهمترین وظایف شورای شهر گسترش برنامه‌ها و نماد‌های دینی در سطح شهر و حمایت از برنامه‌های دینی و مذهبی است که در رأس این برنامه‌ها هیئات عزاداری به خصوص مراسمات محرم و حمایت از هیأت‌های مردمی قرار دارد که مردم اصلی‌ترین پشتیبانان آن به شمار می‌روند.

رسایی با بیان اینکه تأمین بخشی از هزینه‌های هیئات حسینی باید بر عهده شورای شهر و شهرداری باشد خاطر نشان شد: هر چند نمی‌توان توقع داشت که شورای شهر یا شهرداری تمام بودجه هیئات مذهبی را تأمین کند، چرا که مردم همواره با شور حسینی پای کار بوده و خواهند بود، اما تأمین بخشی از امکانات مورد نظر مردم در عزدارای امام حسین علیه‌السلام از سوی شهرداری و شورای شهر می‌تواند منجر به حل بخشی از مشکلات هیأت‌ها شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در سایه سیاست‌های غلط اقتصادی دولت مردم در رنج اقتصادی و بدی معیشت به سر می‌برند از این رو انتظار می‌رود نهاد‌های عمومی مردمی، چون شهرداری در این بزنگاه‌ها از برنامه‌های مذهبی حمایت بیشتری به عمل آورد تا مردم بتوانند مراسمات مذهبی خود را با شور و نوای بیشتری برگزار کنند.

نماینده سابق مجلس در پایان با بیان اینکه بودجه‌های شهری برای بزرگداشت افرادی خرج می‌شود که نسبت فرهنگی و دینی با ما ندارند یادآور شد: متأسفانه اعضای شورای شهر، بودجه‌های قابل توجهی برای کنسرت‌ها و بزرگداشت برخی چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی که نسبت دینی و مذهبی با فرهنگ وآموزه‌های دینی ما ندارند هزینه می‌کنند، اما به موضوع دینی و فرهنگی که مورد توجه و خواست عموم مردم مسلمان و شیعه ایران به عنوان حمایت از برنامه‌های محرم می‌رسند تأمین بخشی از این بودجه برایشان غیر ممکن می‌شود.

رسایی افزود: بنده بار‌ها به این نکته اشاره کرده‌ام و مجدداً بر آن تاکید می‌کنم که اصلی‌ترین دلیل عدم حمایت مالی اصلاح‌طلبان از عاشورای حسینی، عدم بهره‌برداری سیاسی است و اینکه می‌دانند سخنشان در این چنین پایگاه‌های مذهبی خریداری ندارد. بنابراین، چون نفوذی بر مرم در هیئات ندارند تمایلی به هزینه‌کرد نیز از خود نشان نمی‌دهند.