به گزارش پارس نیوز، 

این عضو شورای شهر تهران گفت: نمی‌توان با جملاتی مانند «می‌خواستم اما نشد» یا «نگذاشتندو نظایر آن» عدم بکارگیری جوانان و سن بالای مدیریتی در کشور را توجیه کرد.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در دومین همایش ملی جوانان و قانونگذاری که عصر امروز به میزبانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: امیدوارم این همایش نتیجه اجرایی و کاربردی برای آینده کشور و جوانان داشته باشد اما سؤال اینجاست در کشور ایران با میانگین سنی حدود 31 سال چطور مجلسی که میانگین سنی نمایندگانش 50 ساله است می‌توانند تمام نیازها و مطالبات جوانان را استخراج کرده و برایش تمهید بیندیشد.

وی ادامه داد: سؤال مهمتر این است که همین مصوبه نمایندگان که میانگیین سن‌شان 20 سال پیرتر از میانگین سنی جامعه است، چقدر می‌تواند تمام و کمال در دولتی اجرا شود که میانگین سنی کابینه‌اش بیشتر از 58 سال است.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: بالاخره یک بار به این پرسش باید پاسخ داده شود که چرا علیرغم تاکید همه مقامات و مسئولان بر ضرورت بهره‌گیری جوانان در سطوح مدیریتی عالی کشور کمتر مسئولی در مقام اجرا به جوانان اعتماد می‌کند.

نظری بیان کرد:‌امروز حدود 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلام می‌گذرد یعنی فردی که در سال‌های نخست پیروزی انقلاب متولد شده باشد حالا به سنین میانسالی نزدیک شده اما دردناک است که این انقلاب عظیم که بر پایه تلاش جوانان و اتکا به آنها شکل گرفت در طول 4 دهه آنطور که باید به جوانانی که خود تربیت کرده اعتماد ندارد. به طوری که اگر وزیر جوان ارتباطات را مستثنی قرار دهیم دیگر وزرا و قریب به اکثر معاونین وزرا و نمایندگان مجلس از میان متولدین قبل از پیروزی انقلاب انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اصلی دوران امام خمینی جوانگرایی بود اما گویا این روزها سیستم مدیریتی کشور بر عکس شده و عده‌ای به دنبال آن هستند که جوانان را به عنوان مشاور پیرمردها منصوب کنند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز در مجلس کلیات اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان به تصویب رسیده و امیدوارم که چنین قوانینی با سرعت بیشتری در آینده نزدیک تصویب و اجرا شود. در شورای شهر طرح الزام شهرداری به کاهش سن مدیریتی و استفاده از جوانان در سطوح مختلف مدیریتی را ارائه کرده‌ام که امیدوارم به زودی در دستور کار صحن قرار گیرد تا بر اساس آن شهرداری تهران ملزم شود که حدود 50 درصد از پست‌های مدیریتی خود را به جوانان اختصاص دهد.

نظری گفت: واقعیت این است که باید اراده‌ای جدی برای حضور جوانان در سطوح عالی مدیریتی کشور ایجاد شود. امروز دیگر نمی‌توان با جملاتی مانند «می‌خواستم اما نشد» یا «نگذاشتندو نظایر آن» عدم بکارگیری جوانان و سن بالای مدیریتی در کشور را توجیه کرد.