به گزارش پارس نیوز، 

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام"، در گفتگو با «پارس»، درباره تلاش مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی کشور، گفت: «مشکل مردم مشکل اقتصادی است متاسفانه، وضع اقتصادی مردم رضایت‌بخش نیست و رکود، بیکاری در جامعه زیاد است».

وی خاطرنشان کرد: «مقام معظم رهبری چند سال است درباره اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند اما آثارش آن طور که باید در معیشت مردم دیده نشد و فقط به سخنرانی مسئولان بسنده شد در حالی که باید مردم در عمل ببینند معیشتشان بهتر شده و بیکاری کمتر شده است».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: «البته مسئولان کشور جلساتی برگزار کرده‌اند و تلاش‌ها، اقدامات و خدماتی نسبتاً در بعضی از بخش‌های مربوطه انجام داده‌اند اما آنگونه که باید پیشرفت محسوسی شاهد نمی‌شود، امیدواریم وضعیت فعلی به وضع ایده آل تبدیل شود و ما شاهد فعال شدن تولید و اشتغال خیل بیکاران در کشور باشیم و کسب و کار و معیشت مردم بهبود یاد».

آیت‌الله شبستری با خطاب قرار دادن مسئولان، گفت: «مجلس و دولت باید نسبت به مشکلات معیشتی مردم بیش‌ازپیش حساس باشند؛ مردم باید تلاش مجلس و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی را در زندگی محسوس کنند و صرف گزارش‌ها مبنی بر کاهش مشکلات معیشتی مردم کافی نیست».

وی در پاسخ به این سؤال" مسئولان اجرایی برای حل مشکلات اقتصادی باید چه برنامه‌ای را در دستور کار قرار دهند؟"، گفت: «همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: آنچه که می‌تواند مشکلات مملکت را حل و رفع کند نگاه به فعالیت‌های داخلی کشور و احیاء فرهنگ و روحیه"ما می‌توانیم" است».

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید می‌کند: «اقتصاد کشور بیمار است به همین جهت به افراد توانمند که بتوانند اقتصاد بیمار را درمان کنند نیاز داریم».

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه رئیس جمهور وعده داده بود که تیم اقتصادی‌ترمیم و افراد توانمند حضور یابند، گفت: «اما برخلاف قول رئیس جمهور فقط یکی از اعضای تیم اقتصادی دولت تغییر کرد در صورتی که انتظار می‌رفت چند نفر از اعضای تیم اقتصادی دولت تغییر کنند».

وی افزود: «دولت نباید به گونه‌ای عمل کند تا نمایندگان مجلس مجبور به استیضاح وزرا شود ازاین‌رو باید شخص رئیس جمهور اقدام به ترمیم کابینه کند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه آیا نگاه دولت برای حل مکشلات به جای خارج از کشور به داخل تغییر کرده است؟"، تاکید کرد: «ما نسبت به توافقنامه برجام هم دیدیم چگونه پیش بینی‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر خباث و بدعهدی آمریکا صائب بود، آنچه دیدیم آن بود بعد از انعقاد قرار داد آمریکا به جای رفع تحریم‌ها نقض عهد کرد و تحریم‌ها را افزایش داد».

آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: «ازاین‌رو برای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور، باید از نگاه به دروازه‌های بیرونی اجتناب کرد و به اقتصاد مقاومتی با توان داخلی توجه کرد».