به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام سید محمود علوی، پیش از ظهر یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ که در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد، وزارت اطلاعات را حافظ امنیت مردم دانست و اظهار کرد: مردم می‌توانند با ستاد مردمی در استان‌ها و تلفن ۱۱۳ در ارتباط باشند و یا اخبار را از طریق سایت دنبال کنند.

وی با بیان این که آشنایی با معارف اسلامی، انسان را در جایگاه بسیار بالایی قرار می‌دهد، افزود: امروز خطرات در جنبه‌های مختلف کشور ما را تهدید می‌کند و یکی از مهمترین باور‌های دینی مردم حراست از مرز‌های اعتقادی است که از مرز‌های جغرافیایی هم مهمتر است.

علوی با بیان این که اثرگذاری آیات و روایات در جامعه بیشتر است، افزود: کار علما تبلیغ معارف اسلامی است و ما با ورود به حوزه علمیه این مسئولیت را بر عهده گرفتیم.

وی اضافه کرد: علما و روحانیون باید در منبر‌ها به سراغ آیات و روایات الهی و سیره ائمه معصومین علیه السلام بروند.

علوی ضمن گلایه از این که برخی روحانیون در سخنان خود از آیات و احادیث استفاده نمی‌کنند، گفت: مردم از طلبه و روحانیت تبلیغ دین و ترویج معارف الهی را می‌خواهند.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: تبلیغ باعث رشد جامعه و مانع لغزش است.

وی ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها و فتنه‌ها را در سرکشی نفسانی دانست و گفت: باید با کار، اخلاق خوب و در سایه تواضع بر مردم اثر بگذاریم.

وزیر اطلاعات با بیان این که اخلاق خود باعث جذب جامعه می‌شود، تصریح کرد: باید روی مسئله دشمن‌شناسی با بصیرت افزایی کار کنیم و عمق آگاهی مردم را افزایش دهیم.

علوی ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نسل جوان خاطر نشان کرد: رفتار کریمانه و بامحبت لازمه تبلیغ دین است.

وی گفت: اسلام آمده برای اینکه دشمنی‌ها را تبدیل به دوستی کند حتی با افراد غیر مسلمان بایدرفتار محسنانه و نیکوکارانه داشته باشیم.