به گزارش پارس نیوز، 

سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی در اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی ساعت شنی اظهار کرد: بنا بر فرمایش قرآن کریم معلوم است که برترین دشمن ما کیست، مسیر مبارزه با رژیم غاسب صهونیسیم پایان نمی پذیرد، دنیا و منطقه امنیت را در گرو نابودی این رژیم می‌خواهد.

وی با بیان اینکه باید ادامه مسیری که انبیا عبور کردند را طی کنیم، افزود: ملت فلسطین که نماد استقامت هستند امروز میدان دار این استقامت است.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه رژیم صهیونستی در حوزه سیاست داخلی دچار مشکل است، افزود: بعد پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهونیستی ضعیف‌تر شده است وهیچ پیروزی در صفحه این رژیم دیده نمی‌شود.

وزیر سابق دفاع تاکید کرد: رژیم صهیونستی گام به گام به سمت نابودی حرکت کرده است و کسانی تصور می‌کنند که آیا این رژیم خواهد رفت،که من عرض می کنم که این رژیم رفتنی است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: فکر نکنید که حرف از نابودی رژیم صهیونیستی زدن غیر ممکن است البته برخی تحت تاثیر تبلیغات این رژیم قرار گرفته‌اند اما همه بدانند این رژیم رفتنی است.

وی در ادامه به عوامل و شواهد ضعف رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد: این رژیم یک زمان خودش را دارای چهارمین ارتش جهان و شکست ناپذیر می‌دانست اما آیا امروز رژیم صهیونیستی از لحاظ نظامی مانند گذشته است؟ آنها بسیار مدعی بودند که ارتش های عراق، مصر و سوریه که مقابل ما بودند دیگر نیستند اما آیا این در شرایط امروز واقعیت دارد.

سردار وحیدی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در شمال با نیروی مقاومت اسلامی روبرو است که از ارتش بسیار از کشورهای منطقه قدرتمند‌تر است و بیش از ۱۲۰ هزار موشک دارد ، ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ شکست بزرگی را متحمل شد آنها در زمین و دریا آسیب های بسیاری دیدند اما نتوانستند به نیرو های مقاومت آسیبی وارد کنند و وضعیت ارتش رژیم صهیونیستی آن روز بسیار وخیم تر از گذشته است و اگر این رژیم وارد هر جنگی شود قطعا شکست بدی را شاهد خواهد بود .

وی ادامه داد: نیروهای مقاومت در جنگ با تروریست و داعش بسیار با تجربه تر شده و توانستند تروریستهای مورد حمایت آمریکا را شکست دهد.ضمن اینکه آنها فکر می کنند مقاومت در جنگ با داعش فرسوده می شود اما با قدرت و تجهیزات پیش امروز وارد عرصه شده و رژیم صهیونیستی ترس این را دارد که نیروهای مقاومت با نیروی تازه تاسیس هوایی پشت نیروهای آنها پیاده شود.

سردار وحیدی ادامه داد : مبارزه در جولان وارد عرصه جدیدی شده و رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی بسیار آسیب پذیر هستند. در جنوب هم مقاومت در غزه بسیار قدرت مند شده و در کرانه باختری هم جبهه جدیدی در مقابل رژیم صهیونیستی شکل گرفته و اگر این رژیم بخواهد حرکتی کند باید در سه جبهه مقابله کند،این درحالی است که آنها خودشان گفته اند که تا چند سال امکان عملیات نظامی ندارند.

سردار وحیدی تصریح کرد: این وضعیت رژیم است که مدعی بود چهارمین ارتش جهان است، آنها اعتراف کرده‌اند که فرودگاه های آنها هم امنیت ندارد. در ارتش اسرائیل ۲۷ درصد فرار خدمت وجود دارد و نرخ خود کشی در سرباز های آنها هم بسیار بالا است. 

وی ادامه داد : رژیم صهیونیستی در محاصره کامل قرار دارد و نگران هستندر رویارویی با ایران آمریکا آنها را تنها بگذارد. اینها تنها یک گوشه از شرایط این رژیم است.

سردار وحیدی تصریح کرد: آنها تلاش کردن ارتش سوریه و عراق را از بین ببرند اما امروز ارتش این کشورها بسیار قدرت مند‌تر از گذشته شده‌اند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: آنها تلاش کردند با قطع آب و برق و بستن مرزها مردم را مقابل مقاومت قرار دهند و با انتقال پایتخت به قدس شریف بگویند قدرت مند هستند اما این سیاست آنها هم شکست خورده کرد و راهپیمائی های مردمی شکل گرفت و مردم بیش از گذشته در صحنه حضور دارند.

سردار وحیدی بیان کرد: جوانان که در رژیم صهیونیستی هستند شکست خورده و مایوس هستند و ما شاهد مهاجرت معکوس در این رژیم هستیم .

وی با بیان اینکه رژیم صهیونستی از جهت سیاست خارجی شکست خورده است، افزود:آنها به آل سعود که برای خودش هم نمی‌تواند کاری کند دل بسته اند .

رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: سران رژیم صهیونیستی به ترامپ دلبسته‌اند، ترامپی که یک سیاست مدار منفور در سطح جهان است که همه اینها نشان دهنده تضعیف رژیم صهوینستی است و به فرموده مقام معظم رهبری در آینده نزدیک این رژیم نابود می‌شود. 

سردار وحیدی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هر اقدامی می کنند با خلاف آن روبه رو می شود. داعش که توسط آنها شکل گرفته بود اگرچه مسلمانان را با زحمت روبرو کرد اما موجب آمادگی بیشتر محور مقاومت شده است و به همین خاطر بسیاری از ما نابودی رژیم صهیونیستی را خواهیم دید .

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در پایان خاطر نشان کرد: این همایش ها نشان می دهد که ما مانع این می شویم که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود .