به گزارش پارس نیوز، 

الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی اعاده شده از سوی شورای نگبهان با حضور سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاحات لازم در این لایحه انجام شود.

وی افزود: در این اصلاح ساختار کمیته اطلاعات مالی پیش‌بینی شده در لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مشخص شد و براین اساس رئیس این کمیته به مدت پنج سال و با پیشنهاد شورای نظارت پیش‌بینی شده در این لایحه انتخاب می‌شود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه در خصوص تعداد اعضای کمیته اطلاعات مالی مبارزه با پولشویی تصمیمی اتخاذ نشده است، اظهار داشت: رئیس کمیته اطلاعات مالی حداقل باید دارای ۱۰ سال سابقه مدیریتی در حوزه مسائل مالی و یا حوزه قضایی باشد و استعلامات لازم در خصوص رئیس کمیته اطلاعات مالی از نهاد‌هایی همچون وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه اخذ می‌شود و تمدید دوره ریاست وی برای یکبار به مدت پنج سال دیگر امکانپذیر است.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: کمیته اطلاعات مالی مسئولیت اخذ گزارش‌های لازم را در ارتباط با پولشویی از دستگاه‌های ذی‌ربط را برعهده دارد.