به گزارش پارس نیوز، 

جبهه پیروان خط امام و رهبری از تشکل‌های اصولگرا شناخته می‌شود که در ادوار گذشته با سازوکار انتخاباتی اصولگرایان همکاری داشت ازاین‌رو پس از شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تعدادی از احزاب عضو این جبهه ازجمله حزب موتلفه اسلامی در ساختار شورای مرکزی جمنا حضور پیدا کردند.

هم‌اکنون جلسات جمنا برگزار و جزئیات آن توسط سید محمد حسینی که در دولت دهم وزیر ارشاد بود رسانه‌ای می‌شود؛ حال که اصولگرایان می‌خواهند با آسیب‌شناسی گذشته در قالب جمنا فعالیت کنند باید چه برنامه‌ای را در دستور کار قرار دهند بخصوص آنکه پس از انتخابات 96، محمدباقر قالیباف در نامه‌ای به جوانان حزب‌اللهی از "نواصولگرایی" سخن گفت.

بعد از طرح نواصولگرایی برخی از اصولگرایان همچون باهنر"رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری" گفته بود، قالیباف باید درباره نواصولگرایی توضیحات بیشتری ارائه دهد؛ زمان گذشت و نواصولگرایی جای خود را در عرصه سیاسی کشور باز کرد و مانیفست «نواصولگرایی» هم در جمعیت پیشرفت و عدالت تدوین شد.

اکنون اصولگرایان نیز به این اعتقاد رسیده‌اند که باید در انتخابات با ادبیات جدید (ادبیات جوان‌پسند) وارد عرصه رقابت شوند، موضوعی که سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری آن را مطرح کرد.

سید کمال سجادی"سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری" در گفتگو با «پارس»، در پاسخ به این سؤال«آیا قبول دارید اصولگرایان در انتخابات آینده باید با گفتمان و با ادبیات جدید وارد عرصه رقابت شوند؟، گفت: «زمان انتخابات بهار احزاب محسوب می‌شود ازاین‌رو طبیعی است احزاب تحرکات بیشتری داشته باشند چون در ایران یک حزب منحصر پیدا نمی‌شود که لیست و فهرست خود را ارائه دهد به همین جهت احزاب چه در اردوگاه اصولگرایان و چه در جریان اصلاح‌طلب به تشکیل جبهه روی می‌آورند».

وی افزود: «ما پس‌ازاینکه بررسی‌ها انجام و به نتیجه دست‌یافتیم آن را به سایر اصولگرایان ازجمله «جمنا» منتقل خواهیم کرد و امیدواریم نقاط ضعف گذشته برطرف و نقاط قوت هم تقویت شود».

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سؤال"نقاط قوت و ضعف اصولگرایان چه بود؟ و این جریان باید چه اقداماتی در دستور کار قرار دهد؟، گفت: «نیروهای اصولگرا ریشه در گفتمان انقلاب اسلامی دارند و به اصول و ارزش‌هایی همچون قانون اساسی و ولایت‌فقیه پایدار هستند. نکته دیگر آنکه نیروهای اصولگرا از گروه‌های مرجع نیز برخوردارند که در این راستا باید از جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) نام برد بنابراین به اعتقاد بنده به‌عنوان فعال سیاسی اصولگرا، اصولگرایان باید به انسجام تشکیلاتی بهاء دهند».

سجادی با بیان این مطلب "هر تشکل باید به سایر تشکل‌های اصولگرا بهاء نیز دهد، اظهار داشت: «اگر اصولگرایان می‌خواهند مجموعه‌ای واحد و فراگیر داشته باشند باید چتر بزرگی پهن کنند تا هم احزاب و هم شخصیت‌های اصولگرا بتوانند در زیر این چتر جمع شوند نه اینکه تعدادی جمع شوند و انتظار هم داشته باشند همه از آن‌ها تبعیت کنند».

وی گفت: «به اعتقاد بنده اصولگرایان باید ادبیاتی انتخاب کنند تا همه اقشار به‌ویژه جوانان و دانشجویان با آن ارتباط برقرار کنند در این صورت می‌توانند در آینده بعضی از شکست‌های گذشته را جبران و به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند».

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درباره نقش‌آفرینی جریان رقیب در انتخابات آینده، گفت: «در جریان اصلاح‌طلب کلکسیونی از افراد و اشخاص با سلایق و دیدگاه‌های مختلف حضور دارند، در یکسر این جریان افرادی حضور دارند که اعتقادی به قانون اساسی ندارند و در سر دیگر این جریان نیروهای معتقد به نظام و قانون اساسی دیده می‌شوند».

سجادی با بیان اینکه اختلاف‌سلیقه و دیدگاه در هرجریان سیاسی وجود دارد، گفت: «اما بااین‌حال فصل مشترکی در بین این احزاب دیده می‌شود اما جریان اصلاحات هنوز نتوانسته تعریف واحدی از اصلاحات ارائه دهد».

وی تصریح کرد: «حزب کارگزاران هم‌اکنون بر جریان اصلاحات مسلط است؛ نیروهای کارگزاران در دولت، شورا و شهرداری مسئولیت‌هایی برعهده‌گرفته‌اند و این نشان‌دهنده تسلط کارگزاران است البته اصلاح‌طلبان خود را با کارگزاران شریک کرده تا آن‌ها نیز بتوانند از حاشیه خارج شوند».