به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: هفته دولت زمانی برای بیان خدمات و ارائه گزارش به مردم است تا جامعه نسبت به آینده خود امیدوارتر شود.

وی افزود: امتیاز دولت ما در میان تمام دولت‌های جهان وابستگی مردمی است. بنا به فرمایش امام خمینی (ره) حکومت باید خادم مردم باشد و خدمت خود را برای مردم تبیین کند تا اقدامات کارگزاران نظام دیده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هرچقدر دولت و مجلس کارآمدی بیشتری داشته باشند مشروعیت آن‌ها نیز بیشتر است و مردم خود را واسطه به آن‌ها می‌دانند که رهبر معظم انقلاب نیز بر این مهم تاکید دارند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: انگیزه مردم در رای دادن در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری این است که منتخبان برای زندگی مردم تدبیر کنند تا روز به روز کیفیت آن بهبود یابد و دچار مشکل نشوند. بخشی از مردم نیز که کم نیستند علاوه بر معاش، مسئولان را انتخاب کردند تا آرمان‌های دینی و فرهنگی آن‌ها مدیریت شده و مراقب تهاجم فرهنگی دشمن باشند.

علم الهدی بیان کرد: اگر مردم با سوء تدبیر مواجه شدند باید مسئولان این امر را جبران کنند. از ابتدای انقلاب در راس نظام دزد و خائن به جز بنی صدر نداشتیم که از برکات خون شهداست، اما متاسفانه سوء تدبیر‌هایی به وجود می‌آید که مردم را مستاصل می‌کند.

وی تاکید کرد: این‌که یک‌مرتبه ۶۰ تن طلا در شکل ۷ میلیون سکه به دامن مردم بریزند، آقایی ۳۷ هزار سکه بخرد و صبح فردا میلیارد‌ها تومان سود ببرد بدون یک ریال مالیات، مردم را بدبین می‌کند. در موضوع دلار عده‌ای با استفاده از اختلاف ارز رسمی و بازار، در حدود ۳۰ میلیون دلار بگیرند که یا کالا وارد نشود، بعضی احتکار کنند و برخی چند برابر قیمت بفروشند درست نیست.

امام جمعه مشهد اظهارکرد: چرا باید در موقعیتی که مورد تهدید دشمن هستیم، یک‌مرتبه ارز را مجانی در اختیار مردمی قرار دهند که به کشور‌های خارجی می‌روند، حداقل درآمد از این ارز ۵ میلیون تومان بود. مسئولان نظر اصلاحی داشتند که قیمت‌ها را کاهش داده و نقدینگی جامعه را جذب کنند، اما سوءتدبیر شد.

علم الهدی گفت: دولتی‌ها باید بیایند و بنشینند و سوء تدبیر را جبران کرده و اقدام عملی انجام دهند و تنها حرف نزنند.