به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری در هر مقطعی مهم بوده و همه ما باید به صحبتهای ایشان عمل کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: در این ۵ ماهی که از آغاز سال 97 می‌گذرد؛ هیچ حادثه غیرمترقبه همانند زلزله، قحطی، خشکسالی رخ نداده که  انتظار چنین حادثه اقتصادی را داشته باشیم.

وی گفت:  نرخ ارز از ۴۰۰۰ تومان به ۱۰۰۰۰ تومان افزایش یافته است و از جهتی گرانی‌های مربوط به قیمت گوشت، مسکن، این وضعیت را بحرانی کرده است.

اکرمی تاکید کرد: همه ما در عمل قبول داریم بسیاری از مشکلات داخلی است؛ بنابراین باید به مسائل داخلی اهتمام جدی داشته باشیم و از فرافکنی جلوگیری کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تاکنون افراط و تفریط‌های زیادی در کشور وجود داشته است، تاکید کرد: گاهی امید ما به خارج از کشور بوده و از وضعیت داخل غافل شدیم، در حالی که باید حد اعتدال رعایت می‌شد.

اکرمی  با اشاره به اینکه ما با برخی کشور‌ها از جمله آمریکا، اسرائیل و.. رابطه نداریم و تعامل و همکاری‌مان با ۲۰۰ کشور دنیا به خوبی برقرار است؛ افزود: باید به وضعیت تحریم و تهدید به عنوان فرصت نگاه کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل داخلی باید با هم فکری، انسجام، همکاری رفع شود, گفت: نباید دولت را جدا از مردم بدانیم و دولت خادم ملت است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می‌شود؛ افزود:مردم باید قانون‌گرا وقانون مدار باشند و اگر مسئولی فسادی را مرتکب می‌شود, باید با قاطعیت با او برخورد کرد.