به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه لبنانی الاخبار در مقاله ای نوشت مخالفت قاطعانه رهبر جمهوری اسلامی ایران با گزینه مذاکره با آمریکا از ابعاد داخلی فراتر رفت.

این روزنامه در ادامه نوشت: موضع قاطع رهبر ایران، سیاست ارعاب علیه این کشور با هدف کشاندن تهران به پای میز مذاکرات به منظور اعمال توافقی جدید در خصوص مسائل هسته ای، موشکی و منطقه ای مرتبط با فلسطین و محور مقاومت را از بین برد و ضربه ای سخت به کسانی وارد کرد که تصور می کردند ایران برای جلوگیری از سناریوی فروپاشی اقتصادی یا جنگ برای مذاکره شتاب می کند.

این پیش بینی ها به دیدگاهی استناد دارد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سالهاست آن را ترویج می کند و آن این است که در صورتی که ایران خود را بین دو گزینه سقوط و یا دادن امتیازهای منطقه ای ببیند، گزینه دوم را انتخاب می کند.

الاخبار سپس نوشت: اشتباه اساسی که در این برآوردها وجود دارد، این است که این برآوردها ایران را در واقعیت و قدرت کنونی آن و ایران دهه هشتاد میلادی، یکی دانسته است.

این روزنامه در پایان نوشت هدف دولت ترامپ و تل آویو از طریق تحریم هایی که تلویحا اشاره به گزینه های نظامی دارد، این است که ایران را میان گزینه های مشخصی قرار دهد و آن این است یا کرنش در برابر خواسته های آمریکا و یا تضعیف نظام از داخل. و در صورتی که راه ها بسته شد، گزینه نظامی به عنوان آخرین برگ با هدف سوق ملت ایران برای فشار به دولت خواهد بود؛ اما مخالفت قاطع رهبر ایران با مذاکرات و تأکید بر این نکته که آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد، این حلقه را شکست و سناریوی تصمیم گیران در تل آویو و واشنگتن را در خصوص امکان محقق شدن اهدافشان نقش برآب کرد.