محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به نامه اخیر قالیباف به سران قوا درباره راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور گفت: در سالی که باید همه همت و تلاش کارگزاران و نیروهای اقتصادی بر تقویت تولید ملی و «حمایت از کالای ایرانی» معطوف باشد، شاهد تلاطم‌ در بازارهای مالی و سرمایه‌ای هستیم که حاشیه را بر متن اقتصاد ایران غالب ساخته است.

وی افزود: «در شرایطی که راهکارهای اقتصادی دولت در پنج سال گذشته نتوانسته به مدیریت کارآمد بازارها بپردازد، وظیفه ذاتی دلسوزان انقلاب اسلامی و کشور این است که به کمک دولت بشتابند و راهکارهای خود را به دولت ارائه دهند. حال دولت می‌تواند با سعه صدر این راه حل‌ها را دریابد و یا آنکه همچنان به سیاست‌های غلط خود ادامه دهد. اما خطر اینجاست که ادامه سیاست‌های جزیره‌ای کنونی که جامعیت ندارند، تنها منفعت اقتصادی برای رانت خوران، واسطه‌گران و بخش‌های غیرتولیدی ایجاد می‌کند».

دبیرکل جامعه پیشرفت و عدالت با بیان اینکه  بسته پیشنهادی آقای  قالیباف که به کمک کارشناسان و افراد خبره تهیه شده، ناظر بر منافع عمومی اقشار متوسط و ضعیف است، خاطرنشان کرد: «یکی از مسائل عمده ذکر شده در بسته پیشنهادی مذکور، سه برابر شدن نقدینگی و سیر تصاعدی آن است. نقدینگی به مانند سیل ویرانگر تمام اقتصاد کشور را با خود غرق خواهد کرد و بر این اساس برای مهار این سیلاب ویرانگر باید مقابل آن سدسازی کرد و آن را به سمت و سویی هدایت ساخت که تبدیل به فرصت شود».

پیرهادی  ادامه داد: «چارچوب اصلی بسته پیشنهادی بر کنترل نقدینگی، سیاست‌های ارزی، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه یا بورس، سیاستگذاری بر سپرده‌های کلان، اصلاحات ساختاری در بانک‌ها و روش‌هایی برای عبور از مشکلات بانکی – مالی در دوران تحریم است».

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شرایط کنونی زمانی برای تعارف و پرداختن به اختلافات نیست، تصریح کرد: «درست است که زمانی میان آقایان  قالیباف و روحانی در ایام انتخابات رقابت وجود داشت و این دو  نقدهای جدی علیه یکدیگر داشتند اما در حال حاضر مهمترین مسئله هم افزایی نیروهای داخلی برای مقابله با مشکلات اقتصادی و طرح دشمنان برای فلج کردن اقتصاد در جنگ اقتصادی است».

وی افزود: «در زمان دفاع مقدس هیچ‌کس درباره خط و مشی سیاسی و حتی دینی مردم برای حضور در جبهه‌ها سوال نمی‌پرسید و همه مانند سلول‌های یک بدن واحد و متحد در مقابل دشمن بعثی ایستادند. ایستادگی که نتیجه آن برای کشور سه دهه ثبات و امنیت به ارمغان آورده است. حال در جنگ اقتصادی نیز همین فرمول دفاع مقدس باید پیاده شود و سرمایه‌گذاری اصلی برای مقابه با دشمن بر روی توان مردم باید قرار گیرد».

پیرهادی با بیان اینکه بی‌شک با پیروزی در جنگ اقتصادی، برای چند دهه آینده ثبات و پیشرفت اقتصادی در کشور به ارمغان خواهد آمد، گفت: «ما به عنوان بخشی از نیروهای سیاسی و دلسوز دست خود را برای حضور جدی‌تر در جبهه جنگ اقتصادی دراز کرده و حتی اگر دولت همکاری لازم را نداشته باشد، در هر حوزه‌ای که بتوانیم نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم، به کمک خواهیم آمد».

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با بیان اینکه نگاه واقع‌بینانه به شرایط اقتصادی کشور، مبادلات بانکی، ارزی، سرمایه‌ای و تولیدی کشور در راس رئوس بسته پیشنهادی قالیباف به دولت قرار دارد، یاد‌آور شد: «در این بسته آسیب‌شناسی ظرفیت‌ها و بسترهای اقتصادی موجود با تمرکز بر نقدینگی افسارگسیخته و بازار ارزی کشور مورد بررسی و تنظیم قرار گرفته است».

پیرهادی در پایان گفت: «فرصت برای اصلاح ساختاری اقتصاد در حال از دست رفتن است و برهمین اساس لازم است به جای پرداختن به موضوعاتی همچون بسترسازی برای مذاکرات که می‌تواند باعث اتلاف وقت شود، ظرفیت‌های موجود در ساختارهای اقتصادی را فعال و سیستم اقتصادی را در برابر تحریم‌ها واکسینه ساخت».