به گزارش پارس به نقل از مهر از آمل، محمود احمدی نژاد صبح یکشنبه در حاشیه افتتاح بزرگترین و طولانی ترین تونل جاده ای شمال کشور و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه راهسازی در محورهای تهران – شمال در جاده هراز و چالوس اظهار داشت: عبور از رشته کوه البرز و برقراری ارتباط میان شمال کشور و بخش مرکزی علاوه بر ایجاد همبستگی ملی، توسعه گردشگری و ایجاد روحیه نشاط برای مردم و در حوزه امنیت ملی نیز حائز اهمیت است.

وی گفت: از گذشته برای برقراری این ارتباط تلاش های بسیاری صورت گرفته و دو جاده هراز و چالوس با توجه به مشخصات فنی، برای تردد ایجاد شده است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه مشخصات فنی در دو محور هراز و چالوس با توجه به سرعت پایین تردد در گذشته، یادآور شد: با تغییر در سیستم حمل و نقل و گسترش حجم تردد مطمئنا این جاده ها پاسخگو نخواهند بود و با توجه به علاقه مردم به استفاده از طبیعت زیبای شمال کشور، مشخصات فنی گذشته در این جاده ها جوابگو نبوده و هزینه های راهداری بسیاری را تحمیل کرده است.

رئیس جمهور ادامه داد: در دولت نهم تصمیم گرفته شد که راههای موجود اصلاح و کیفیت آنها ارتقا پیدا کند که تاثیر آن در جابجایی مردم و ایمنی جاده ها ارتقا یابد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه پروژه های گوناگونی در مسیرهای مختلف شمال کشور از جمله رشت و فیروزکوه انجام شده و امروز بیش از ۵۰ درصد مسیر در این محورها دو طرفه شده که انشاءالله تا پایان سال کامل خواهد شد، تصریح کرد: در محور هراز بخش مهمی از مشکلات و گرفتاری ها در محدوده گردنه امامزاده هاشم (ع) بود که با برنامه ریزی صورت گرفته و احداث دو تونل بزرگ در این محدوده به فضل الهی مشکلات حل خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط اوج ترافیک از هر دو جاده قدیم و جدید استفاده خواهد شد، اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی مقرر شده که کل مسیر محور هراز بهسازی و دو طرفه شود.