به گزارش پارس نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد، اظهار داشت: در رابطه با فرمایشات رهبر معظم انقلاب بنده سه نکته را مطرح می‌کنم؛ اول اینکه با توجه به حوادث اخیر مثل گرانی‌ها و فسادهایی که به وجود آمد فرمایشات ایشان بسیار ضرورت داشت تا ابعاد مسئله روشن شود.

سخنان رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است

وی بر همین اساس دومین موضوع را فصل‌الخطاب بودن سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: سخنان مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب به شمار می‌رود و ایشان آخرین تصمیم را اعلام می‌کنند.

اکرمی اضافه‌کرد:‌ نکته سوم این است که بسیاری از مشکلات ما ریشه داخلی دارد و در واقع 80 درصد مشکلات مربوط به مسائل داخل کشور است؛ برای مثال در بحث گرانی وقتی قیمت اجاره و یا قیمت برخی کالاها بالا می‌رود این مربوط به مشکلات داخلی ماست، چرا که تحت فشار تبلیغات روانی دشمن قرار می‌گیریم و برای جامعه مشکل به وجود می‌آید.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: برای مثال همین انبارهایی که کشف می‌شوند و کالایی یک سال در آنها نگهداری شده این خود یک مسئله است که مشکل به وجود می‌آورد در حالی که در سیره ائمه اطهار داریم وقتی چیزی کم بود مثل آرد یا گندم آن را هر روز در بازار عرضه می‌کردند.

ترامپ نسبت به همه رؤسای جمهور آمریکا حریص‌تر است 

اکرمی در خاتمه رابطه با مذاکره با آمریکا نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه مشکل خود آمریکایی‌ها هستند، ترامپ یک طور حرف می‌زند، وزیر خارجه‌اش یک طور دیگر و دیگران به شکل دیگر؛ 40 سال است ما آمریکایی‌ها را آزمایش کرده‌ایم و می‌دانیم حتی یک سر سوزن برای آنها قانون، تعهد و شرف ارزش ندارد مخصوصا ترامپ که از همه رؤسای جمهور آمریکا طماع‌تر، حریص‌تر و باج‌گیرتر است.