به گزارش پارس نیوز، 

سی و نه گروه یهودی در جهان با امضای نامه‌ای، حمایت خود را از تحریم رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

 39 گروه‌ یهودی از کشورهای مختلف جهان نامه‌ای امضا کردند و در آن حمایت خود را از جنبش «تحریم و خارج کردن سرمایه ها و اعمال تحریم علیه تل آویو» (بی دی اس) اعلام کردند. این گروه‌ها در نامه خود آورده اند: چنین اقدامی یهودی ستیزی به شمار نمی رود.

در این نامه آمده است: بیش از هر زمان دیگری مهم است که در مسیر تمایز قائل شدن بین خصومت یا تعصب علیه یهود از یک سو و نقد مشروع سیاست های «اسرائیل» و نظام ظلم و بی عدالتی حرکت کرد. در این نامه خاطر نشان شده است: نباید نقد مشروع از اسرائیل و دفاع از حقوق فلسطینی‌ها را یهودی ستیزی تلقی کرد، زیرا چنین مقایسه ای مبارزه فلسطینی ها را برای دستیابی به آزادی، عدالت، برابری و مبارزه جهانی علیه یهودی ستیزی تضعیف می کند.

گروههای یهودی امضا کننده این نامه از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، سوئد، آلمان و فلسطین اشغالی هستند.

فعالان جنبش «بی دی اس» خواهان تحریم تل آویو، خارج کردن سرمایه گذاری ها تا پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای سال 1967، توقف شهرک سازی و مصادره اراضی هستند. جنبش تحریم در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا و کشورهای آمریکای لاتین به ویژه دانشگاه‌ها فعال است.

در طول سالهای اخیر رژیم صهیونیستی جنبش یاد شده را «دشمن» خود خوانده و از بسیاری از کشورهای غربی خواسته است فعالیت های این جنبش را ممنوع کنند، زیرا این جنبش موفق شده است بسیاری از شرکت های غربی را متقاعد کند تا سرمایه های خود را از شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی خارج کنند.