به گزارش پارس نیوز، 

احمد شیرزاد، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم، در بخشی از مصاحبه با روزنامه آرمان امروز گفته است: یکی از مشکلات دولت آقای روحانی، پیر بودن آن است. بنده این موضوع را در دولت اول آقای روحانی عرض کردم. در اوایل دولت نخست یعنی یازدهم آقای روحانی، این موضوع چنین توجیه می‎شد که فعلا باید از نیرو‌های خبره و باتجربه استفاده کرد، ولی در واقع باید نیرو‌ها و وزرای جوان به سرعت جایگزین می‎شدند البته منظور وزیر جوان نیست که مراحل رأی اعتماد و فرایند مجلس را باید طی کند بلکه می‌توانستیم از سطوح پایین مدیریتی شروع کنیم. بنده موافقم که دولت آقای روحانی دولت پیری است و با مطرح شدن قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس، گفته شده است که حدود ۲۰۰۰ نفر باید از شغل‌های خود استعفا دهند و جای خود را به دیگران بدهند. این رقم نشان می‎دهد که تعداد افراد پیر در ادارات و سازمان‌های دولتی بسیار زیاد است که عدم توجه به نیرو‌های جوان و تمدید حضور نیرو‌های مسن از جدی‎ترین انتقادات به دولت آقای روحانی است.

او می‌افزاید: دولت باید بدنه مدیریتی خود را ۲۰ سال جوان‌تر کند. در حال حاضر مدیریت‎ها به سمت ۶۰-۷۰ ساله‎ها رفته است که مطلوب نیست. بر این اعتقاد هستم که اکنون زمان مدیریت ما نیست بلکه زمان مدیریت لااقل یک نسل بعد ماست. کسانی که در سنین میانسالی یا اوایل میانسالی خود هستند، ۳۵-۴۰ ساله‎هایی که هرکدام ممکن است ۱۰-۱۵ سال سابقه و تجربه داشته باشند بنابراین منظور ما افراد صفر کیلومتر نیستند که بر کرسی‌های مدیریت بنشینند. افراد دارای شاخصه‌های لازم را اگر دولت بپذیرد، حدود ۲۰ سال جوان‎تر می‎شود. این تغییر در دولت قطعا موثر است و به تحرک دولت منجر می‎شود.

در همین زمینه، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور روحانی هم چندی پیش در مطلبی نوشته بود: اجرای سخت‌گیرانه قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌تواند یک فرصت استثنایی برای جوانتر شدن سن مدیریت اداری در کشور باشد، اما باید مراقب بود که جایگزین‌ها هم سختگیرانه انتخاب شوند تا در کنار کاهش سن شاهد افزایش کارآمدی هم باشیم.

اظهارات شیرزاد، آشنا و عدد دیگری از اصلاح‌طلبان مبنی بر ضرورت کنار گذاشتن بازنشسته‌ها از دولت در حالی است که این اظهارات هیچگاه هیچ اشاره‌ای به سمت مقامات بازنشسته دولت از قبیل: «بیژن زنگنه»، «اسحاق جهانگیری» و چند تن دیگر که حتی برخی از آن‌ها پس از بازنشستگی دعوت به قبول پست در دولت آقای روحانی شده‌اند، ندارند و گویی برای حضور آن‌ها در دولت و هر سمت دیگری رواداری می‌کنند!

گفتنیست، زنگنه از ابتدای انقلاب اسلامی در سمت‌های مدیریتی حضور داشته و سال ۸۵ بازنشسته شده است.