به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا رحیمی ظهر امروز (شنبه) در مراسم بهره برداری از ۲۸۴ پروژه عمرانی و خدماتی استان اردبیل با بیان اینکه" شنیدن و مرور آمار و ارقام این تعداد پروژه امروز برای خیلی ها عادی شده است" ، گفت: این روزها در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی هستیم و برخی اظهارات را می شنویم که یا از روی بی انصافی است یا ناشی از عدم اطلاع دقیق.

وی افزود: در هر عرصه ای بخواهیم خدمات و عملکرد دولت را مورد ارزیابی قرار دهیم، خواهیم دید که عملکردها در آن بیش از ۱.۵ برابر دوره مشابه و حتی گاه برابر با همه تاریخ ایران است.

رحیمی اضافه کرد: در یکی از جلسات هیات دولت این بحث مطرح بود که به اظهارات خلاف واقع درباره عملکرد دولت پاسخ داده شود اما وقتی آقای دکتر احمدی نژاد به جلسه آمد و از این بحث مطلع شد، تاکید کرد که نباید چنین کاری صورت گیرد و باید اجازه داد همه کاملاً آزادانه اظهار نظر کنند، چراکه شاهد و گواه عملکرد دولت، عموم ملت هستند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه عملکرد دولت های نهم و دهم موجب افزایش سطح توقعات مردم از عملکرد دولت شده است، تصریح کرد: مردم از دولت بعدی انتظار دارند که همانند این دولت به میان مردم رفته و کاستی و خمودی را نخواهند پذیرفت و البته به نظرم این کار بسیار سختی است که دولتهای آینده بخواهند آمار و کیفیت خدمات این دولت را پشت سر بگذارند.

رحیمی همچنین تاکید کرد: البته نمی توان گفت افرادی در سطح کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری دروغ می گویند بلکه سخنانی که آنان درباره عملکرد دولت می گویند و بعضا دقیق نیست، ناشی از آن است که در بطن کار قرار ندارند و شرایط را آنگونه که باید درک نکرده اند. هیچکس تا خدا نخواهد نمی تواند در جایگاه ریاست قرار گیرد. وقتی که حتی یک برگ بدون اذن خدا از درخت به زمین نمی افتد، چگونه می توان انتظار داشت بدون آنکه خدا بخواهد کسی در جایگاه ریاست جمهوری قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: همه آنانی که تبلیغ می کنند و برای رسیدن به ریاست جمهوری تلاش دارند، باید بدانند که اگر سخنان و اقداماتشان برای کسب رضای خدا نباشد فایده ای نخواهد داشت و برکت ندارد و اگر سخنی غیر از واقعیت بگویند حتما پس از رسیدن به مسئولیت از پاسخگویی به آن عاجز خواهند ماند؛ پس لازم است هرچه می گویند برای رضای خدا باشد و دقت کنند که بتوانند از عهده پاسخگویی به آن بر بیایند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه نهضت ساخت مسکن مهر از دولت نهم شروع شد اما هرگز آن چنان که در دولت دهم برجسته شد در دولت نهم به چشم نیامد، گفت: در دولت آقای دکتر احمدی نژاد اقدامات بزرگ و ارجمندی صورت گرفت اما صادقانه باید گفت که اگر افرادی چون آقای نیکزاد در کنار آقای احمدی نژاد نبودند چنین نهضتی از خدمتگزاری شکل نمی گرفت.