به گزارش پارس- در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه ساخت و ساز و هزینه‌ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب نحوه تغییر کاربری‌ها و واگذاری املاک شهرداری تهران به ویژه بوستان مادر، رد تحقیق و تفحص با ۸۵ رای موافق و ۸۶ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نفر نماینده حاضر در صحن رای نیاورد.

بر همین اساس پس از این رای‌گیری انجام تحقیق و تفحص به رای گذاشته شد که باز هم با ۱۰۵ رای موافق، ۸۳ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نفر نماینده حاضر رای نیاورد.

به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه انجام تحقیق و تفحص و عدم انجام تحقیق و تفحص از نحوه ساخت و سازها و هزینه‌ها و تغییر کاربری‌ها و واگذاری املاک شهرداری تهران رای نیاورد و این طرح از دستور کار خارج شد.

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در حالی از سوی برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس دنبال می شد که این موضوع در اسفند سال 95 نیز در مجلس دهم رد شده بود. اما با ورود اصلاح طلبان به شورای شهر پنجم و سیاه نمایی نجفی، شهردار سابق تهران در اتهام زنی های بی اساس به شهرداری سابق، بار دیگر زمزمه تحقیق و تفحص از شهرداری از سوی این جریان بلند شد. 

در نهایت با توجه به گزارش کمیسیون عمران در مجلس این طرح از سوی نمایندگان رد شد. رد مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری نشان می دهد که با وجود فضاسازی و سیاه نمایی؛ اصلاح طلبان موفق نشدند یک طرح سیاسی را برای تخریب دکتر قالیباف به اجرا بگذارند. تخریب قالیباف در سال های اخیر به یکی از دستورکار های اصلی این جریان تبدیل شده است.

در همان اسفند 95 و همزمان با رد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس، نمایندگان کمیسیون عمران اعلام کردند که مدیران و معاونین و حتی خود شهردار وقت تهران در کمیسیون حضور پیدا کرده و تمامی سوالات را پاسخ داده بودند. این نمایندگان همچنین به این نکته اذعان کردند که هر مدرک یا سندی که درخواست می کردند بدون هیچ وقفه ای از سوی شهرداری به آنها ارائه می شد.