به گزارش پارس نیوز - موسی الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی وکارشناس سیاسی با اشاره به اینکه خدمات شهرداری ربطی به تحریم ها ندارد گفت: آنچه در حوزه خدمات شهرداری می گنجد به هیچ وجه ربطی به تحریم ها و تبعات ناشی از آن ندارد چرا که بخش اعظم کار شهرداری داخلی و هزینه های آن نیز عمدتا داخلی و از سوی شهروندان تامین می شود، بنابراین دراین رابطه به هیچ وجه نباید بحث تحریم ها مطرح شود.
وی در این باره افزود: اجرای پروژه های شهرداری ربطی به تحریم یا غیر تحریم ندارد چرا که عمده مسائلی که با تحریم در ارتباط است در فروش نفت ،بیمه و مسائل بانکداری است. آنچه مورد استفاده خدمات شهری قرار می گیرد عمدتا از تولیدات داخلی است که مواد اولیه و ماشین آلات آن در کشور وجود دارد بنابراین نیازی به واردات تکنولوژی خارجی ندارد, لذا بهانه هایی که به تحریم ربط داده می شود ناشی از عدم توانایی کار کردن و عدم توجه به نیازها ومطالبات مردمی است.
ثروتی درادامه با تاکید بر خدمات دهی دکتر قالیباف در شهرداری تهران در دوران تحریم ها افزود: مردم همواره قدردان خدمات ماندگاری هستند که در زمان آقای قالیباف انجام شد, مترویی که در زمان دکتر قالیباف با شدت تمام در حال توسعه ایستگاهی بود در شهرداری کنونی متوقف شده به این بهانه که دولت پولی به شهرداری پرداخت نمی کند. هر چند دراین باره قصوراز دولت است اما نباید این نکته را فراموش کنیم آنگونه که دولت طبق قانون موظف به پرداخت پنجاه درصد هزینه های مترو است اما این دولت نه دراین شهرداری نه با مدیریت دکتر قالیباف هیچ گونه همکاری نداشت اما هیچ گاه آقای دکتر قالیباف به دلیل عدم حمایت دولتی ترجیح نداد شهر را متوقف کند.
وی با اشاره به اینکه از ذوب شدگان در فرهنگ غرب نمی توان انتظار خدمات دهی داشت خاطر نشان شد: شهرداری باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشد چرا که نصف بودجه های عمرانی کشور درآمد شهرداری است. ایجاد درآمد برای شهرداری نیازمند مدیریت، برنامه ریزی و تلاش است همانگونه که مدیریت دکتر قالیباف مملو از تلاش، جسارت, شجاعت، پیگیری، مدیریت جهادی و رفتارهای دلسوزانه بود که متاسفانه در حال حاضرشاهد چنین رفتارهایی نیستیم.
وی در پایان یادآور شد: بی شک نمی توان از مدیرانی که دل در گرو غرب دارند و عمدتا تحصیل کرده ی غرب هستند انتظار استفاده از فرصت های داخلی را داشت چرا که تمام توان آنها بر تمرکز و کمک های غرب نهادینه شده است، لذ ذات تحصیل کرده های غرب و پرورش یافته این فرهنگ هرگز تغییر نمی کند چرا که الگوی رفتاری آنها غربی است از این رو نمی توان انتظار داشت آنچه در مدیریت جهادی دکتر قالیباف به وقوع پیوسته اینک در مدیریت شهری اصلاح طلبان نیز رویت شود چرا که تفاوت دیدگاهی عظیمی که بین این دو قرار دارد مانع از انجام یکسان امور و خدمت گزاری مشابه به مردم می شود. هر چند که اصلاح طلبان بر آتش تحریم ها می دمند وبه گونه ای وانمود می کنند که امکان فعالیت با تحریم ها سلب می شود اما آنچه در عمل شاهد هستیم آن است که من می توانم و خواستن تعریفی است که باید در ذات مدیران باشد در این صورت است که با استفاده از توانایی ها و ظرفیت های داخلی می توان بیش از پنجاه درصد موانع را از پیش پای برداشت و بسان مدیریت شهری دکتر قالیباف که با دست خالی در اوج تحریم های بین المللی باعث شکوفایی و رونق و حتی تحیر گردشگران و میهمانان خارجی شد به پیشبرد امور توجه داشت.