احمد حکیمی‌پور، دبیر کل حزب اصلاح‌طلب اراده ملت، در گفتگو با «پارس»، به انتقاد از عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پرداخت و با بیان اینکه مأموریت این شورا در انتخابات گذشته تمام شده است، گفت: «اصلاح‌طلبان در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای کارآمدی بیشتر پیشنهاد تشکیل پارلمان اصلاحات را داده‌اند چرا که دیگر مأموریت شورای عالی تمام شده البته بعد از انتخابات مجلس، مأموریت این شورا تمام شده بود اما فعالیت آن برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری 96 تمدید شد».

وی افزود: «بعد از آن شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رأی به ادامه فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نداد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتقادهایی که به روند فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ارائه می‌شود، اظهار داشت: «به آنچه در این چند سال در قالب شورای سیاست‌گذاری تجربه داشتیم، انتقادهای جدی وارد شده است البته منصفانه نگاه کنیم، محاسنی هم داشت اما عیب‌های آن بیشتر بود».

شورای عالی سیاست‌گذاری مصوبه شورای هماهنگی بوده است از این رو تصمیمات باید در شورای هماهنگی گرفته شود. مأموریت شورای عالی سیاست‌گذاری تمام شده و شورای هماهنگی هم دیگر رأی به تمدید آن نداده است.

حکیمی پور به تبیین مهم‌ترین ایراد وارده اشاره کرد و افزود: «مهم‌ترین عیب این بود که شخص محور بود تا تشکل محور. همچنین عناصر پاسخگویی در آن نیست و تصمیماتش هم شفاف نبود».

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا پارلمان اصلاحات می‌تواند در انتخابات 98 نقش اصلی را در جریان اصلاحات ایفاء کند یا باز اصلاح‌طلبان به تمدید شورای عالی سیاست‌گذاری رأی خواهند داد؟»، گفت: «پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که در آن تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب حضور دارند مطرح شده است و آن ایده سرجایش است، حال می‌خواهد پارلمان اصلاحات یا هر نهاد دیگری باشد منظور آنکه تصمیمات از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیرون می‌آید».

 دبیرکل حزب اراده ملت اضافه کرد: «فعالان سیاسی که در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حضور دارند پیرامون سازوکار جدید بحث و بررسی می‌کنند تا بهترین نتیجه دست یابند، الآن کمیته سیاسی درباره پارلمان اصلاحات بررسی‌هایی را انجام می‌دهد».

اصلاح‌طلبان بخصوص جوانان معترض هستند و می‌گویند ائتلاف با اعتدالیون بدون شفافیت و مرزبندی آن معلوم نشده بود به همین جهت تعدادی که از این فهرست (فهرست امید) به مجلس راه یافتند به تعهدات خود پشت کردند.

حکیمی پور در پاسخ به این سؤال که «برخی از فعالان سیاسی معتقدند شورای هماهنگی در حاشیه قرار گرفته و باید به شورای عالی سیاست‌گذاری بها داد»، تأکید کرد: «این اشتباهی بود که برخی به آن دامن زدند؛ شورای عالی سیاست‌گذاری مصوبه شورای هماهنگی بوده است از این رو تصمیمات باید در شورای هماهنگی گرفته شود».

وی با بابیان این مطلب «سازوکار حقوقی اصلاح‌طلبان از قدیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود»، گفت: «سازوکار جایگزین برای آن نداریم چرا که به عنوان نهاد حقوقی، مجوز دار و قانونی شناخته می‌شود ضمن آنکه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم پیشنهاد شورای هماهنگی بود تا بتواند در انتخابات فعال باشد».

دبیر کل حزب اراده ملت خطاب به منتقدان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، اظهار داشت: «شورای هماهنگی به‌صورت منظم جلسات خود را برگزار می‌کند و احزاب جدید هم به این مجموعه اضافه شده‌اند از این رو در عرصه سیاسی فعال است».

حکیمی پور بار دیگر تأکید کرد: «مأموریت شورای عالی سیاست‌گذاری تمام شده و شورای هماهنگی هم دیگر رأی به تمدید آن نداده است».

وی همچنین در پاسخ به این سؤال «آیا با توجه به تجربه انتخابات مجلس دهم، اصلاح‌طلبان حاضر خواهند شد بار دیگر با اعتدال‌گرایان در انتخابات 98 ائتلاف کنند؟»، افزود: «این موضوع به شرایط انتخابات آینده برمی‌گردد الآن فعلاً زود است به این سؤال پاسخ دهیم».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه «تعدادی از اصلاح‌طلبان خواهان عدم ائتلاف با اعتدال‌گرایان هستند و به همین دلیل پارلمان اصلاحات را تشکیل می‌دهند تا کاندیداها کالا از جریان اصلاحات مشخص شوند»، گفت: «آنچه مسلم است اصلاح‌طلبان بخصوص جوانان معترض هستند و می‌گویند این ائتلاف بدون شفافیت بود و مرزبندی آن معلوم نشده بود به همین جهت تعدادی که از این فهرست (فهرست امید) به مجلس راه یافتند به تعهدات خود پشت کردند و این از جمله ضعف‌هایی است که باید بررسی کنیم. باید دید ضرورت‌های انتخابات آتی چیست که بر اساس آن تصمیم‌گیری کرد».