به گزارش پارس نیوز، 

عمران خان' عصر شنبه در دیدار 'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران با وی ضمن تشکر از پیام تبریک و تقدیر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ، سلام گرم خود را به دولت و ملت ایران تقدیم کرد.

وی با تشریح ظرفیت های همکاری برای تقویت روابط دو کشور گفت: رونق اقتصادی و تجاری در اولویت برنامه های دولت آتی پاکستان قرار دارد و با توجه به حسن مناسبات فیمابین و ظرفیت ها و فرصت های موجود دو کشور، اطمینان دارم که با بهره گیری حداکثری از امکانات، این پتانسیل های فراوان نیز بالفعل و محقق خواهد شد.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان همچنین در خصوص خط لوله گاز ایران به پاکستان موسوم به (IP) گفت: پاکستان، نیاز مبرم به انرژی دارد و دولت آتی نیز، همکاری با تهران در زمینه انرژی را اولویت برنامه خود قرار داده است.

عمران خان همچنین در خصوص راه حل تنش ها و مشکلات منطقه ای گفت: این مشکلات و معضلات در سایه همکاری چند جانبه قابل حل است و امیدواریم با رفع تنش ها در منطقه، زمینه همکاری بیشتر دولت های همسایه فراهم شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز در ابتدای این دیدار سلام گرم حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به وی و ملت پاکستان ابلاغ و همچنین برگزاری موفقیت آمیز انتخابات این کشور و پیروزی حزب تحریک انصاف را تبریک گفت و برای وی و ملت پاکستان آرزوی سعادت کرد.

'مهدی هنردوست' همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران در سرعت بخشیدن تعاملات همه جانبه با پاکستان به ویژه فرهنگ، اقتصاد و دیگر زمینه ها را اعلام کرد.

وی همچنین با تشریح فرصت ها و تهدیدات مشترک پیش روی کشورهای منطقه و با توجه به اولویت اصول سیاست جمهوری اسلامی ایران در گسترش و تعمیق همکاری های منطقه ای به عنوان تنها راه فائق آمدن بر مشکلات مبتلا به در جنوب و غرب آسیا، آمادگی ایران را در سرعت بخشی روند تعاملات فیمابین کشورهای بزرگ منطقه به ویژه تعمیق و تقویت همکاری کشورهای اسلامی اعلام کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ،گسترش تعاملات و همکاری تجاری دو کشور با توجه به مکمل بودن اقتصاد ایران و پاکستان و ظرفیت های فراوان این زمینه را خواستار شد.

هنردوست همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به همکاری های دو کشور در موضوعات مرزی با توجه به گستردگی مرزهای دو کشور، اجرایی شدن پروژه عظیم خط لوله گاز ایران به پاکستان را یادآور شد و افزود: اجرای این پروژه، چهره اقتصادی پاکستان را تغییر داده و نقش مهم و انکارناپذیری در توسعه اقتصادی این کشور و رفاه مردم کشور پاکستان به عنوان کشور همسایه و برادر ایفا می کند.

وی با رد رویکرد یکجانبه گرایانه آمریکا به موضوعات منطقه ای، اعلام آمادگی ایران برای انجام هرگونه تلاش جمعی، مذاکره و رایزنی برای برقراری صلح و ثبات منطقه را اعلام کرد.

هنردوست اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در رفع تنش های موجود در جهان اسلام که متاسفانه به فرصتی برای سوء استفاده و بهره برداری دشمنان مشترک تبدیل شده است، با پاکستان همکاری کند.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز 'بهرام قاسمی' سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پاکستان را به ملت این کشور تبریک گفته بود.

هفته گذشته نیز سفیر ایران در پاکستان، با ارسال نامه ای پیروزی عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف را در انتخابات اخیر این کشور به وی تبریک گفته بود و این پیام به صورت گسترده در رسانه های این کشور منتشر شد.

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری 'عمران خان' با کسب 115 کرسی از مجموع 270 کرسی مجلس ملی، برنده اصلی انتخابات سوم مرداد این کشور شد.

این روزها عمران خان مشغول رایزنی با شخصیت ها و احزاب مختلف برای تشکیل دولت آتی پاکستان است و گمانه زنی ها در خصوص اعضای کابینه آینده پاکستان در فضای رسانه ای رواج دارد.