به گزارش پارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۲۵ کل کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به جلسه سه ساعته روز گذشته مجلس و دولت با شورای نگهبان، اظهار داشت: در این جلسه دولت اعتراضات خود را به نحوه بررسی و تصویب بودجه ۹۲ و تغییرات ایجاد شده در آن اعلام کرد.

وی افزود: از طرف مجلس بنده و آقای تاجگردون در این جلسه حضور داشتیم و به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختیم و در نهایت مقرر شد ظرف یکی دو روز آینده، شورای نگهبان نظرش را درباره بودجه ۹۲ به مجلس اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ در ادامه یادآور شد: هیئت رئیسه مجلس مصر است که طی روزهای آتی بررسی لایحه بودجه را در مجلس به اتمام برسد و ایرادات شورای نگهبان برطرف شود.

وی ادامه داد: مجلس فردا جلسه علنی ندارد ولی به احتمال زیاد صبح یا عصر روز دوشنبه، نشست علنی مجلس برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به بودجه ۹۲ برگزار می شود.

قادری با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان دولت ایراداتی مانند اینکه مجلس در بررسی بودجه ۹۲ به سرجمع بودجه اضافه کرده است، گفت: یک ایراد دیگر نمایندگان دولت این بود که چرا مجلس بندهایی از بودجه را حذف و بندهایی را به آن اضافه کرده است؛ دولتی ها ایرادات دیگری هم در زمینه مصوبه مجلس درباره قانون هدفمندسازی یارانه ها و صندوق توسعه ملی داشتند؛ ما در درپاسخ به این موارد گفتیم که مجلس سرجمع بودجه را افزایش نداده است، بلکه آنچه در احکام توسط دولت آورده شده بود را در ردیف ها آورده ایم تا بودجه از انضباط بیشتری برخوردار شود و بی انضباطی های سال های گذشته در بودجه تکرار نشود.

وی در خاتمه تصریح کرد: دولت خواهان استفاده ریالی از منابع صندوق توسعه ملی بود اما مجلس چنین اجازه ای نداد و همین موضوع موجب اعتراض دولت شد؛ ما درباره این انتقاد دولت نیز گفتیم نمی توانیم منابع صندوق توسعه ملی را به صورت ریالی در اختیار دولت بگذاریم چرا که چنین اقدامی مغایر سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است، ولی دولتی ها در پاسخ به این نظر ما گفتند که دولت می تواند منابع ریالی را از بانک ها دریافت کند.