به گزارش پارس نیوز، 

دولت انگلیس روز سه‌شنبه ضمن اعتراف به اینکه ایران منافع امنیتی مشروع در منطقه دارد ادعاها درباره فعالیت‌های منطقه‌ای تهران را رد کرد.

«کارن پیرس»، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه (۹ مردادماه/۳۱ جولای) بار دیگر ضمن حمایت از توافق هسته‌ای «برجام» به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده درباره رفتارهای ایران در منطقه پرداخت. 

وی در یک جلسه پرسش و پاسخ مجازی در توئیتر به سوال کاربری که دیدگاه دولت انگلیس در خصوص «برجام» و ژست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای گفت‌وگو با ایران را جویا شده اینطور پاسخ داده است: «انگلیس همچنان به حمایت از برجام ادامه می‌دهد.»

در ادامه این پیام آمده است: «اعتقاد ما این است که ایران منافع امنیتی مشروع در منطقه دارد، اما نحوه‌ای که این منافع را دنبال می‌کند اغلب برای همسایگانش بی‌ثبات‌کننده و خطرناک است.»

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای کشورهای غربی درباره بی‌ثبات‌کننده» بودن فعالیت‌هایش در منطقه را رد کرده است. 

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که دولت‌های عراق و سوریه بارها نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند. 

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشر شده حاکی است انگلیس، در کنار آمریکا و متحدانشان در منطقه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه اصلی‌ترین حامیان شبه‌نظامیان افراطی و برخی از گروه‌های تروریستی فعال در این کشور بوده‌اند.