به گزارش پارس نیوز، 

«بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته (چهارشنبه) در ملاقاتی که با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در لندن داشت بر تعهد دولت انگلیس بر پایبندی به توافق هسته‌ای ایران تأکید و از کشتارها در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

بوریس جانسون گفت: انگلیس به همراه فرانسه و آلمان اعتقاد دارد که برجام بهترین راه برای حفظ امنیت در منطقه است. ما متعهد هستیم که از ادامه پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته ای اطمینان حاصل کنیم. ما در توافق کامل با اسرائیل هستیم تا مانع از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کشتارها در نوار غزه اشاره کرد و گفت: ما از کشته شده بیش از 120 فلسطینی در هفته های اخیر در غزه و بدتر شدن اوضاع در این منطقه به شدت نگران هستیم. اسرائیل باید درخصوص کشته شدن این فلسطینیان و همچنین زخمی شدن بیش از 10 هزار نفر در تظاهرات اخیر نوار غزه تحقیقاتی شفاف و مستقل انجام دهد.

بوریس جانسون همچنین حملات موشکی علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. وی در این خصوص افزود: ما همچنان به فشار آوردن بر اسرائیل و فلسطین ادامه می دهیم که آنها را از انجام اقداماتی که دستیابی به صلح را دشوار می کند، باز داریم. شهرک سازی ها و استفاده از خشونت یک مانع بزرگ برای دستیابی به صلح است. انگلیس همچنان به تعهد خود برای حفظ امنیت و ثبات در اسرائیل ادامه می دهد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین بر تعهد لندن درباره راه حل دو دولتی به عنوان بهترین روش برای ایجاد ثبات و صلح در منطقه تأکید کرد.