به گزارش پارس نیوز، در شرایط بد اقتصادی که مشکلات معیشتی و برخی اخلالگری‌ها در بازار کشور، مسئله اول رسانه‌هاست، اکنون سؤالی که پیش می‌آید اینکه توصیف شرایط مزاجی رئیس‌جمهور با چه توجیهی برای شرق موضوعیت پیدا کرده است؟ این تیتر توصیف روحانی است یا علیه او؟ آیا شرق دغدغه مهم‌تری نداشت؟ عکس اول روزنامه شرق عکسی از روحانی و پوتین است تا مصاحبه روز قبل خبرگزاری ایسنا با مسئول تشریفات ریاست جمهوری و گفتنش در مورد طبع گرم حسن روحانی و طبع سرد ولادیمیر پوتین یکی از دو تیتر اصلی روزنامه شرق باشد: «طبع متفاوت روحانی و پوتین» در این مطلب البته نکات مهمی بیان می‌شود، از جمله اینکه «هر انسانی دارای طبعی خاص است و طبع آقای روحانی نیز گرم است. در این زمینه وظیفه من به‌عنوان مسئول تشریفات این است که توجه کنم دمای هوا در محیط‌هایی که ایشان حضور دارند، پایین باشد؛ این خیلی عادی است. کما اینکه آقای پوتین دارای طبعی سرد است و دمای محیط محل برگزاری ملاقات‌های او باید بالا باشد و همیشه با ایشان در این رابطه دچار مشکل هستیم. به لطف خدا آقای روحانی ورزش را هم در برنامه خود دارند و از سلامت کامل برخوردارند.» پیش از این خبرنگارانی از سردی زیاد اتاق‌های محل گفت‌وگوی رئیس جمهور حسن روحانی گفته بودند که برخی آن را دروغ می‌خواندند.

موضوع مهم بعدی انتخاب لباس رئیس جمهور است: «من بعضاً بنا بر مسئولیتی که دارم نظر خود را به ایشان ارائه می‌دهم. آقای روحانی فردی منظم و باسلیقه است و در نهایت ایشان بر اساس سلیقه شخصی پوشش خود را انتخاب می‌کند.»

در مصاحبه مؤلفه‌های بسیار بیان شده تا القا شود روحانی کم‌هزینه‌ترین رئیس جمهور بوده است. البته اغلب فقط مقایسه او با احمدی‌نژاد انجام شده و دو طرف مصاحبه با احترام به رؤسای جمهور هم جناحی و موافق، از قیاس تشریفات روحانی با تشریفات دو رئیس جمهور قبلی احمدی‌نژاد (یعنی خاتمی و هاشمی) خودداری کرده‌اند. مسئول تشریفات برای بیان صرفه‌جو بودن دولت در مورد سفر به امریکا می‌گوید: «معمولاً ما بیشتر از سه تا چهار روز در نیویورک اقامت نداریم.» این در حالی است که سفر روحانی به امریکا در همه سال‌ها پنج روزه بوده، جز سال ۹۵ که سه روزه بود.