به گزارش پارس نیوز، 

۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان بود؛ هر ساله در سالگرد تأسیس این نهاد اعضای هیئت‌رئیسه شورا (دبیر کل، قائم‌مقام و سخنگو) انتخاب می‌شوند.

پیش از این، مرحوم علیزاده از اعضای باسابقه شورای نگهبان، قائم‌مقام این نهاد بود. محمدرضا علیزاده ۲۷ اردیبهشت‌ماه به دیار حق شتافت ازاین‌رو باید عضو جدید حقوقدان از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی تا جایگزین «علیزاده» در شورای نگهبان انتخاب می‌شد.

قرار بود اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان در سالگرد تأسیس این نهاد انتخاب شوند اما به دلیل معرفی حقوقدان جدید به مجلس مقرر شد پس از انتخاب عضو جدید، ترکیب هیئت‌رئیسه شورا انتخاب شود.

دوم مردادماه سال جاری، آیت‌الله آملی لاریجانی"رئیس دستگاه قضا"در نامه‌ای به مجلس، آقایان سیامک ره پیک،‌ محمدحسن صادقی مقدم و احمد بیگی را به وکلای مردم در نهاد قانون‌گذاری معرفی کرد تا با رأی آن‌ها یک نفر به‌عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شود. قرار است در جلسه سه‌شنبه هفته جاری، عضو جدید حقوقدان شورا انتخاب شود.

«پارس» کسب اطلاع کرد پس از انتخاب عضو جدید، انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه در دستور کار شورای نگهبان قرار خواهد گرفت و دبیرکل و سخنگو تغییر نخواهند کرد، ابقا خواهند شد و قائم‌مقام جدید انتخاب می‌شود و به دلیل حضور عضو جدید، انتخاب هیئت‌رئیسه به تأخیر افتاد.

همچنین خبرنگار «پارس» از راهروهای مجلس شنید، شانس «ره پیک» برای حضور در کرسی حقوقدانان شورای نگهبان، بیش از سایر گزینه‌ها است؛ ره پیک هم‌اکنون ریاست پژوهشکده شورای نگهبان را بر عهده دارد، حضور در شورای نگهبان به‌عنوان عضو حقوقدان و معاونت اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در سوابق «ره پیک» ثبت‌شده است.