به گزارش پارس نیوز، 

دبیر شورای نگهبان گفت: رهبر انقلاب اهل معامله با دشمن نیستند، درحالی که برخی ته دل و سر زبانشان این است که با دشمن کنار بیاییم.

 آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مراسم یادواره شهدای یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از ابتدای خلقت انسان تا امروز و از امروز تا ظهور امام زمان (عج) هرچه داریم بدون اغراق به برکت خون شهداست.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: علت این مسئله آن است که وضعیت دنیا همواره اینگونه بوده و خواهد بود که عده‌ای در این عالم ضددین، خدا و فضیلت‌ها هستند که تنها به خودشان و قدرتشان فکر می‌کنند و هرچقدر قدرت‌شان افزایش یابد، بازهم برایشان کم است و حالتی سیراب نشدنی دارند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در مقابل این جریان، انبیاء الهی هستند که برای حفظ توحید، اخلاق دینی و ارزش‌های انسانی مأموریت داشتند و همه وجودشان را وقف جهاد در این راه کردند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه در طول تاریخ به انحای مختلف شاهد این وضعیت و تقابل جریان حق و باطل بوده‌ایم، اظهار کرد: طرف باطل همیشه مقتدر و از نظر عدد هم در اکثریت بودند، ثروت و مال‌شان بیشتر بود ، اگر طرف حق جهاد نکنند و آماده جنگ با این قدرت نباشند، از شهادت بپرهیزند و در خانه بنشینند و صرفا در مساجد با موعظه و نصیحت کار کنند، آن قدرت‌ها نسل‌شان را منقرض می‌کردند و با زندانی کردن، تبعیض و یا اعدام اجازه زندگی به آنان نمی‌دادند.

وی با تأکید بر اینکه برای نگهبانی از مسائل الهی و توحیدی باید جهاد در کار باشد، بیان کرد: اگر امروز مسیحی، یهودی و زرتشتی هم دَم از خدا می‌زنند، به برکت خون شهداست که باعث شدند این رشته الهی و توحیدی قطع نشود و این چراغ روشن خاموش نشود.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه حتی اهل باطل هم از خون شهادت‌ها بی‌بهره نبودند، افزود: اگر این جهادها و شهادت‌ها نبود، اهل باطل که خون‌خوارند خون هم را می‌خوردند و دنیا را تار و مار می‌کردند و به جان هم می‌افتد، اگر اکنون تا حدی امنیت دارند، به برکت خون شهداست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر شهادت نبود دین و اخلاق از بین می‌رفت، اظهار کرد: شهدا علاوه بر اینکه خودشان به بالاترین مقام‌ها می‌رسند، هم دین و ایمان را حفظ می‌کنند و هم از مستضعفان دفاع می‌کنند.

دبیر شورای نگهبان گفت: مسئله قابل اهمیت دیگر رشد ارزش‌های اسلامی در جهان است که می‌بینیم مراسم اربعین در همه‌جای جهان در حال رشد است و حتی آثار آن را در خارج از کشور با آنکه محیط دینی و اسلامی نیست می‌بینیم.

وی تأکید کرد: اگر شهادت نبود، اسلام از بین رفته بود و بنابراین باید در رأس دعاهای هر مسلمان و شیعه‌ای، شهادت باشد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه نظام شاهنشاهی با هدایت دشمنان اسلام برای نابود کردن اسلام کمر بسته بودند، گفت: آنان به دنبال آن بودند که دیگر اسلام و قرآنی در کار نباشد و در حد اعلاء هم اسلام را تضعیف کرده بودند، حوزه‌های علمیه و مساجد خالی شده بود، مرجعیت در آن زمان ارجی نداشت و نسل جوان بسیار کم در مسجد دیده می‌شدند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اگر این وضعیت پیش می‌رفت، قطعا اسلام در کشورمان نابود می‌شد، اظهار کرد: عنایت خدا به نسل ما آن بود که امام خمینی (ره) را برای ما مبعوث کرد که نمی‌توانیم نام‌شان را امام معصوم و مبعوث بگذاریم، اما امام (ره) از انبیاء بنی‌اسرائیل بالاتر بودند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه شهدا پیام و آثار امام (ره) را نگه‌داشتند و با جهاد در راه خدا در برابر دشمنان ایستادگی کردند، ادامه داد: در آن برهه فضا طوری شده بود که مسلمانی یک عیب و ننگ دیده می‌شد، اسلام مایه عقب‌ماندگی قلمداد می‌شد و می‌گفتند تاریخ مصرف اسلام گذشته است، اما خون شهدا آن را حفظ کرد.

وی تأکید کرد: همه مردم این مملکت از همه ادیان باید مدیون خون شهدا باشند، چراکه آنان ایمان و امنیت را برقرار کردند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شکر می‌کنیم که هنوز درِ شهادت بسته نشده و هنوز هم شهید داریم، اظهار کرد: این شهدا هستند که حزب‌الله لبنان را با قدرت نشان دادند، سوریه و عراق را آزاد کردند و داعش را تار و مار کردند؛ اگر این شهادت‌ها نبود و داعش مسلط می‌شد، معلوم نبود که بر سر ناموس مردم چه می‌آمد، چراکه دیدیم داعشی‌ها غیر از کشتن و قطعه‌قطعه کردن افراد چه جنایت‌های ناموسی مرتکب شدند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه هر حرکتی که موجب فساد، بی‌دینی و ظلم و ستم شود به معنای پایمال کردن خون شهداست، اظهار کرد: کسانی که برای خودشان ثروت‌های کلان می‌اندوزند و خانه دوم و پناهگاهشان اروپا و آمریکاست باید بدانند که با این کار خود خون شهدا را پایمال می‌کنند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه مملکتی که انقدر شهید دارد نباید حتی یک گرسنه داشته باشد، تصریح کرد: باید برای پاسداری از خون شهدا عدل الهی و علوی در جامعه حاکم شود، ریشه‌های فساد را از بین ببریم و با تبعیض و بی‌عدالتی در هرجایی مبارزه کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به عفاف و حجاب در جامعه گفت: یکی از اقداماتی که همه افراد به ویژه خانواده‌های شهدا باید به آن توجه کنند، مبارزه با بدحجابی است و باید برای پاسداری از خون شهدا عفاف و حجاب در کشور برقرار باشد.

آیت‌الله جنتی افزود: برخی شاید بگویند که اگر زنی چند تار از موهایش بیرون باشد چه می‌شود، که باید گفت این موضوع منشأ فساد در جامعه می‌شود، عفت جوان‌ها را از بین می‌برد و باعث افزایش طلاق و کاهش ازدواج می‌شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به خانواده شهدا تأکید کرد که آنان باید مسئله ولایت فقیه را در همه جا و به ویژه در خانواده‌هایشان مطرح کنند، گفت: آنان باید از نقش پررنگ ولایت فقیه در بقای اسلام و خون شهدا بگویند و اگر مردم خدای نکرده ولایت فقیه را نپذیرند، باید بدانند که چه بر سر ارزش‌هایمان می‌آید.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: متأسفانه عده‌ای گمراه‌اند و درباره مقام ولایت فقیه شک و شبهه می‌کنند، به گونه‌ای که برخی در این باره صریح و برخی پشت پرده حرف می‌زنند، در حالیکه باید به آنان گفت اگر ولایت فقیه مطرح نباشد، چه کسی می‌خواهد در مقابل توطئه‌های دشمنان به ویژه آمریکا بایستد؟

وی با بیان اینکه نیروهای سپاه پاسداران و بسیج سربازان ولایت‌فقیه هستند که همواره در مقابل دشمنان اسلام ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند، تصریح کرد: انقلاب ما هم از ولایت فقیه است و برخی افراد چون مصدق به صورت مقطعی با نظام سلطنتی مبارزه کردند، اما حرکت‌شان پایدار نبود و تنها امام خمینی (ره) بودند که در این راه استوار و پایدار عمل کردند و نقش ولایت فقیه را به خوبی نشان دادند.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: در حال حاضر باید برای قدرت، عزت و سلامتی رهبر معظم انقلاب دعا کنیم که در برابر دشمن با اقتدار ایستاده‌اند و در مقابله با دشمن اهل معامله نیستند، در حالیکه برخی ته دلشان و سرزبان‌شان این است که با دشمن باید کنار بیاییم و برای حل مشکلاتی چون رکود و تورم با آنان سر میز مذاکره بنشینیم، در حالیکه آنان نه تنها حلال مشکل‌های ما نیستند، بلکه مشکل‌آفرین هستند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید به پیام‌های مقام معظم رهبری به ویژه شعار سال توجه ویژه‌ای کرد، گفت: راه‌حل بسیاری از مشکلات حمایت از کالای ایرانی است و به قول مقام معظم رهبری هیچ مشکلی نیست که در این مملکت قابل حل نباشد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ما نیروی انسانی جهادگر و ظرفیت‌های زمینی و زیرزمینی متعددی داریم، به گونه‌ای که اگر از آنها استفاده شود، حتی یک نفر هم شب گرسنه نمی‌خوابد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های تبلیغاتی، صدا و سیما، رسانه‌ها، ائمه جمعه و حتی معلمان و اساتید باید درباره ضرورت حمایت از کالای ایرانی برنامه داشته باشند و درباه این ظرفیت‌ها صحبت کنند، چرا که جنس خارجی خریدن کمک به دشمن است.