به گزارش پارس نیوز، روزنامه اصولگرای جوان، با انتشار بخشی از یادداشت محمد قوچانی، سردبیر روزنامه سازندگی که در آن روحانی را یک لیبرالیست محافظه‌کار خوانده بود، تلویحا از نوشتار این روزنامه‌نگار اصلاح‌ طلب انتقاد کرده است.

این روزنامه در ادامه آورده است: قوچانی در این یادداشت صراحتاً حسن روحانی را لیبرالیستی محافظه‌کار می‌خواند: «حسن روحانی از لحاظ معیار‌های علم سیاست، سیاستمداری برخاسته از سنت راست مدرن یا لیبرالیسم محافظه‌کار تلقی می‌شود که با هر دو جریان اصولگرا و چپ‌گرا متفاوت است.

روحانی در نقطه تلاقی دو جریان راست و چپ مدرن قرار دارد و در سیاست خارجی مدافع جدی واقع‌گرایی است که با اشکال مختلف رؤیاپردازی سیاسی، چه آنان که معتقد به اصالت جنگند و چه آنان که از اصالت صلح دفاع می‌کنند، مرزبندی دارد.

رئال پولتیک مکتبی در علم سیاست است که مبنای خود را از رئالیسم سیاسی می‌گیرد و با هر گرایش رمانتیک در سیاست خارجی مخالف است.» او در ادامه دونالد ترامپ را هم پیرو همین مکتب معرفی می‌کند: «اتفاقاً دونالد ترامپ نیز پیرو همین مکتب سیاسی است و باید با او به همین زبان حرف زد.»

قوچانی البته لیبرال بودن را منفی وصف نمی‌کند، و با نگاهی مثبت این یادداشت را نوشته است: «لیبرال‌ها برخلاف چپ‌گرایان و نیز بنیادگرایان نمی‌توانند بی وطن باشند. وطن مانند خانواده سنگر آنان برای دفاع از حقوق شهروندی است.»

او که کل یادداشت را برای توجیه تفاوت موضع روحانی در سیاست خارجی در روز‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته نوشته، در پایان این یادداشت می‌نویسد: «روحانی همان روحانی است، چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی، فقط باید در این فضای آشفته مجازی و واقعی به او اعتماد کنیم و باور کنیم این دونالد ترامپ نیست که مظهر لیبرالیسم یا نئولیبرالیسم است.

ترامپ بزرگ‌ترین دشمن لیبرالیسم است و امروزه فقط می‌توان با آزادی‌خواهی به مصاف امپریالیسم رفت: لیبرالیسم در برابر امپریالیسم، اما لیبرالیسمی مقتدر و نه منفعل!»