به گزارش پارس نیوز، 

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: بنده خروج شرورانه امریکا را از برجام که قبل از آن هم اعتباری نداشت را تبریک می گویم.

جعفری افزود: اقدام ترامپ در خروج از برجام را به فال نیک می‌گیریم. این اتفاق جدیدی نیست و تاثیر تعیین کننده ای نیز در هیچ حوزه ای که خلاف منافع ملی ما باشد، نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیشرفت های کشور ما در سایه تحریم ها حاصل شده و تولید و ارتقا قدرت در این شرایط را تجریه کرده ایم و آن را بخوبی بلدیم.

فرمانده سپاه گفت: ملت ما بسیار بزرگتر و قوی تر از این هستند که بخواهند تحت تاثیر و یا هراس از تهدیدات و تحریم های آمریکایی ها و متحدانش قرار بگیرند.

جعفری افزود: کاملا مشخص بود که امریکایی ها قابل اعتماد نیستند و دوباره ثابت شد که به هیچوجه امریکا در تعهداتش قابل اعتماد نیست.

وی گفت: در آینده ایران همه یک دل و هماهنگ روی منابع و ظرفیتهای داخلی متمرکز می‌شویم همانند نیروی های مسلح.

سردار جعفری افزود: نیمه امیدی که به برجام بسته شده و فرصت یکی دو‌هفته ای هم که رییس جمهور دیشب اعلام کرد روشن است که اروپایی ها بین ایران و امریکا نمی‌توانند مستقلانه تصمیم بگیرند و وابسته به امریکا هستند و سرنوشت برجام روشن است.

فرمانده سپاه گفت: خروج امریکا از برجام نشان داد موضوع غنی سازی هسته ای بهانه بود و موضوع آنها، اقتدار نظامی‌ و موشکی و تاثیرگذاری ایران در منطقه و مقاومت منطقه است.

وی تصریح کرد: ایستادگی ما در منطقه دارد استکبار را از پای در می آورد و باعث عظمت جمهوری اسلامی ایران شده است.

جعفری گفت: با توجه به اینکه موضوع دشمنان توان نظامی ماست، نیروهای مسلح باید توجه عمیق تری نسبت افزایش توان خود داشته باشند.

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: رژیم ایران قبل از انقلاب اگر قدرتی داشت وابستگی‌اش به استکبار و تجهیزاتی که از آنها می‌گرفت بود، پس از انقلاب این موضوع دگرگون شده و روی مولفه های ملی و داخلی و نیروی انسانی تمرکز شد.

جعفری ادامه داد: قدرت امروز ما قابل مقایسه با زمان جنگ تحمیلی نیست و بخاطر پیشرفت تجهیزاتی و‌ موشکی ما است.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح ما انسان محور هستند نه تجهیزات محور البته که تجهیزات داریم و‌‌ از انها بهره میبریم اما سربازان و بسیجیان مهمتربن مولفه های قدرت ما هستند.

فرمانده سپاه در عین حال تاکید کرد: باید در سربازان ایجاد انگیزه کنیم و در جهت کرامت انسانی آنها نگاه ویژه داشته باشیم.

جعفری گفت: در سپاه توجه ویژه به مهارت آموزی سربازان داشته و داریم
و‌ اقدامات مختلفی نیز انجام گرفته است.