به گزارش پارس نیوز، 

سرلشکر عزیر جعفری عصر امروز در بیست‌و‌سومین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و مخاطبان این جلسه با شکوه نیروهای جوان انقلابی و دانشجویان بسیجی هستند که آینده کشور به دست شما سپرده می‌شود و خود را برای این مهم آماده می‌کنیم.

 وی با بیان اینکه وظیفه مشترک بسیجیان، پاسداران و همه نیروهای حزب‌اللهی حفظ انقلاب اسلامی است، ادامه داد: برای تحقق این مهم ابتدا باید انقلاب اسلامی را بشناسیم و در شرایط کنونی، باید وضعیت انقلاب را درک و از خطرات و تهدیداتی که نسبت به آن وجود دارد و یا ممکن است در آینده پیش بیاید آگاه بوده و مراقبت کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه بهترین راه شناخت انقلاب، شناخت شرایط امروز است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما در واقع با عمل حضرت امام(ره) به یک آیه قرآن ایجاد شد. در واقع آغاز نهضت اسلامی از سوی امام در 55 تا 60 سال قبل با همین یک نصیحتی بود که امام راحل از قرآن‌کریم صورت داده است؛ حرکت جمعی عظیم ملت ایران منجر به انقلاب اسلامی شد و نتیجه آن دستاوردهای عظیمی است که امروز شاهد هستیم اما باید بدانیم انقلاب برای تحقق چه اهدافی شکل گرفته و کدام یک از آنها تاکنون محقق شده است.

سرلشکر جعفری در ادامه با برشمردن 5 هدف عمده انقلاب اسلامی که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده است، عنوان کرد: نخستین هدف انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم، استکبار و سلطه است. امروز دوست و دشمن اقرار دارند که این هدف و این اصل اساسی انقلاب اسلامی به خوبی محقق شده و در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی روی این اصل ایستادگی شده است.

وی با اشاره به اینکه زیر بار ظلم و حرف زور دشمنان نرفته و پای حرف انقلاب ایستاده‌ایم، خاطرنشان کرد: این هدف به خوبی محقق شده و روز‌به‌روز دشمن در حال خار شدن، کوچک شدن و ذلیل شدن است و البته با قدرت رسانه‌ای خود این تضعیف را برعکس نشان می‌دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچکدام از اهداف دشمنان در منطقه کنونی غرب آسیا محقق نشده و شکست پشت شکست برای دشمن رقم خورده و این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

سرلشکر جعفری با اشاره به برقراری عدالت و رفاه عمومی در کشور به عنوان دومین هدف انقلاب اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود در همین بارگاه نورانی فرمودند "عدالت محقق شده نه به صورت کامل" نکاتی نیز در مورد کاهش ضریب جینی و یا درصد فقر مطلق نیز بیان شد. بخشی از این هدف محقق شده ‌و البته برقراری عدالت کامل وظیفه بسیار سختی است که با فرج امام زمان(عج) محقق می‌‌شود و البته امیدواریم در مسیر انقلاب اسلامی نیز شاهد استقرار ابعاد دیگری از عدالت اجتماعی باشیم.

وی رشد معنوی جامعه و رشد مؤمنین را سومین هدف انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بارها از مقام معظم رهبری شنیده‌ایم که در جامعه دینی و ایمانی ما رشد صورت گرفته و این همان هدف حاکمیت اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه افزود: رشد اخلاق اسلامی در جامعه هدف چهارم انقلاب است که البته در این زمینه نمی‌دانیم ادعا کنیم که چقدر اتفاق افتاده و ان‌شاءالله نیروهای فرهنگی مجاهد این رشد اخلاق اسلامی را گسترش دهند.

سرلشکر جعفری برقراری امنیت و آرامش در جامعه اسلامی را پنجمین هدف انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: این مهم با درصد بالایی با وجود تمامی دشمنی‌ها محقق شده است. دشمن دائماً در حال برنامه‌ریزی است. آمریکا و اسرائیل در حال برنامه‌ریزی هستند اما امنیت ما نسبت بسیار قابل قبولی دارد و این نعمت بسیار بزرگی است که با مجاهدت نیروهای بسیجی در اقصی‌نقاط کشور محقق شده است.

وی بیان کرد: دشمنان در شرایط اقتصادی ملتهب فعلی اقداماتی را انجام می‌دهند. حدود 8 ماه است که فعالیت می‌کنند و اتفاقا دی ماه سال گذشته این فعالیت‌ها ‌شروع شد، با این فضای مجازی رها شده و وضعیت اجتماعی ملتهب و مشکلات مردم و سوء‌مدیریت، نارضایتی‌هایی وجود دارد اما ناامنی وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: منافقان و سلطنت‌طلبان به شدت برنامه‌ریزی می‌کنند و آل‌سعود خائن هم برای توسعه ناامنی در کشور هزینه می‌کند؛ برنامه‌های زیادی نیز در تیرماه و مردادماه داشتند اما کشور ما از امنیت بالایی برخوردار است. در واقع نجابت، بصیرت و عشق به نظام اسلامی از سوی مردم مانع حرکت و توسعه ناامنی‌ها می‌شود.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه نکته‌ای که لازم است در مورد آن تأکید شود دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: از روز اول انقلاب اسلامی و پیروزی آن دشمنان قسم خورده این نظام توطئه کرده و می‌کنند و هر چه در توان دارند برای ایجاد ناامنی و اختلاف در جامعه و عقب‌نگه داشتن آن به کار می‌بندند.

وی ادامه داد: امروز که در چهلمین سال انقلاب هستیم همه تهدیدات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و به ویژه تحریم‌های اقتصادی در اوج خود است، ‌خداوند متعال از مؤمنان خود در این شرایط انتظاراتی دارد و سوره مبارکه صف به آن اشاره می‌کند؛ برای مثال عنوان می‌شود که دشمنان خدا می‌خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند. این همان جنگ نرم و توطئه‌های مختلفی است که در صورت عدم توجه تأثیرگذار است

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه فلسفه انقلاب اسلامی درگیری دائمی میان نیروهای حق و باطل است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "تا زمانی که انقلاب اسلامی است دشمنی دشمنان هم مقابل این حق‌طلبی ادامه دارد" این دشمنی‌ها وجود دارد و فلسفه انقلاب اسلامی و انتظاری که خداوند از مؤمنان دارد نیز ادامه دارد.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه در سراسر سوره صف برای مؤمنان تعیین تکلیف می‌کند، خاطرنشان کرد: مؤمنان هیچ‌گاه تردید ندارند و در مقابل فشارها ایستادگی می‌کنند. همچنان که ملت ایران در 40 سال اخیر ایستاده است. مؤمنان با جان و مال خود مجاهده می‌کنند و دارای ایمان صادق هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران نیز به آیات قرآن عمل کرده و علت نصرت الهی و کمک‌های غیبی نیز همین عمل به دستورات الهی است، گفت: مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند "اگر مردم ما صبر و تقوا داشته باشند دشمن ذره‌ای نیز از آنها کم نمی‌کند".

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید دشمنان با فتنه‌انگیزی که بزرگتر از جنگ است به دنبال این هستند که دین و ایمان را بگیرند، گفت: تهدیدات سخت و مسائل امنیتی مانند فتنه 88 به فرصتی برابر ایدئولوژی اسلامی و انقلابی تبدیل شد. جنگ 8 ساله بر ما تحمیل شد و به خیال خودشان می‌توانستند جلو ظهور انقلاب را بگیرند اما جنگ به بزرگترین فرصت برای صدور انقلاب تبدیل شد؛ حضرت امام در پایان جنگ فرمودند ما انقلابمان را در جنگ به دنیا صادر کردیم پس جنگ علاوه بر خسارات به یک فرصت بزرگ برای انقلاب اسلامی تبدیل شد.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه دشمنان ما احمق هستند و نمی‌فهمند که اینگونه تهدیدات حتی نوع نرم آن اثر ندارد، افزود: اخیراً یک نشریه آمریکایی اشاره کرده براندازی در ایران چیز تازه‌ای نیست، آرزوی ناکام مانده تمامی دولت‌های آمریکاست، بارها و بارها از این اعترافات کرده‌اند و نمی‌توانند در برابر این حرکت عظیم الهی ساکت باشند و طبیعی است هر چه در توان دارند برای وارد کردن فشار می‌گذارند اما آنکه ملت ما تجربه کرده این است که باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال اگر در تهدیدات اقتصادی روی نیروی عظیم جوان و ذخائر داخلی متمرکز شویم می‌توانیم فشار اقتصادی را خنثی و به فرصت تبدیل کنیم؛ تحریم نفتی می‌تواند کمک کند به شرط اینکه دست‌اندرکاران این توصیه رهبری برای نگاه به درون را باور کنند و بدانند ذخائر عظیم انسانی و مختلفی داریم و باید با فکر و برنامه‌ریزی تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: شما نسل جوان امید آینده انقلاب هستید این یک واقعیت است که نسل جوان انقلابی مؤمن، آگاه و بصیر از نظر توانمندی بسیار بالاست اما آنچه مهم است این است که باید برنامه‌ریزی و تلاش صورت بگیرد تا این نیروی عظیم جوان بتواند با سازماندهی درست و آینده‌سازی و با ساختن خود برای ایفای نقش مؤثر آماده شود.