به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس سازمان حج عنوان کرد که محاسبه هزینه سفر حجاج با دلار ۳۹۰۰ تومان به این خاطر است که زمان واریز پول توسط آنان در اسفندماه سال گذشته قیمت دلار همین میزان بوده و پس از آن افزایش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد وی گزارشی را در رابطه با اعزام حجاج به مراسم حج امسال به اعضای کمیسیون ارائه کرد و اعضای کمیسیون نیز نظرات خود را در رابطه با حج امسال مطرح کردند.

وی افزود: رئیس سازمان حج در این جلسه عنوان کرد که 86 هزار حاجی به مناسک حج امسال اعزام می‌شوند که 10 هزار و 400 نفر از آنها از برادران اهل سنت هستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: محمدی در رابطه با موضوع هزینه سفر حجاج بیت‌الله الحرام با ارز 3900 تومان گفت که واریز پول توسط حجاج حج امسال در اسفندماه سال 96 انجام شده و در آن زمان قیمت دلار 3900 تومان بوده است و به همین خاطر هزینه سفر آنها با ارز 3900 تومان محاسبه شده است.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: رئیس سازمان حج در رابطه با پیگیری موضوع شهدای منا تأکید کرد که ما با جدیت پیگیر حقوق شهدای منا هستیم و در هر مذاکره‌ای که با سعودی‌ها داریم آن را مطرح می‌کنیم.

وی افزود: همچنین در این جلسه کمیسیون فرهنگی با مصوبه خود  بر این نکته تأکید کرد که شأن حجاج باید در مراسم حج حفظ شود و در رابطه با خرید سوغات توسط حجاج باید از کالاهای تولید داخل استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: کمیسیون همچنین مصوب کرد که شفاف‌سازی‌های لازم باید در خصوص هزینه سفر حجاج با دلار 3900 تومان صورت گیرد و همچنین مراسم برائت از مشرکین در مراسم حج با جدیت و اهتمام تمام برگزار شود.