به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رهبران احزاب مخالف و تعدادی از سیاستمداران حزب دموکراتیک حاکم از دولت خواستند تا از تصمیم برای خرید ۹۰ فروند هواپیمای جنگنده اف-۳۵ از شرکت لاکهید مارت صرفنظر کند.

سرمایه گذاری ایتالیا در زمینه هواپیمای جنگنده جی اس اف بیش از ۱۰ میلیارد یورو بود که پس از کاهش تعداد سفارش های خود از ۱۳۱ به ۹۰ فروند توانست نزدیک به ۵ میلیارد یورو صرفه جویی کند. احزاب مخالف دولت اکنون خواستار فسخ کامل این قرارداد هستند.

یکی از سیاستمداران مخالف دولت در همین باره گفت: ما می توانیم بدون هواپیمای اف-۳۵ نیز به زندگی ادامه دهیم. دولت باید نگاهی مسئولانه به اقداماتی که انجام می دهد داشته باشدو از منابع برای تولید شغل و افزایش سطح رفاه مردم استفاده کند.

با توجه به اوضاع نه چندان مناسب اقتصادی ایتالیا در صورت فسخ این قرارداد می توان با هزینه آن ۳۸۷ مرکز مراقبت و پرستاری یا بازسازی ۲۵۸ مدرسه را انجام داد.

یکی از اعضای حزب دموکراتیک نیز در حمایت از این طرح اعلام کرد ما همانطور که در زمان رقابت های انتخابات شعار می دادیم اکنون نیز معتقدیم که سرمایه گذاری در زمینه خرید هواپیمای اف-۳۵ باید مورد بازنگری قرار گیرد.