به گزارش پارس نیوز، شهباز حسن پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس جمهوری وهیات دولت ترسیم نقشه راه برای تقویت دولت و پیشبرد اهداف نظام و درنهایت هدایت گر و وحدت آفرین است. 
وی افزود: در شرایط کنونی که دشمنان در قالب جنگ اقتصادی به میدان مقابله با جمهوری اسلامی ایران آمده اند، همه جناح ها و سلیقه های مختلف باید متحد و یک صدا دولت را برای ترمیم مشکلات اقتصادی، مقابله با تحریم ها و توطئه های دشمنان قسم خورده نظام کمک کنند. 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نقد منصفانه و به دور از تخریب برای مجریان و برنامه ریزان کشور سودمند است، امروز تمام رسانه ها بویژه رسانه ملی باید به مدد دولت بیایند و با تبیین برنامه های آن برای مردم ، نگذارند افکار عمومی جامعه تحت تاثیر شبکه ها و بنگاه های دروغ پردازی های معاندین و دشمنان داخلی و خارجی قرارگیرد. 
حسن پور به دفاع مقتدارانه رییس جمهوری در برابر زیاده خواهی های دولت آمریکا که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت اشاره کرد و اظهارداشت: باید با همدلی و همبستگی و ایجاد تعامل بین دولت مردم و تمام ارکان نظام برای حل مشکلات کشور بسیج شویم و در این برهه حساس مناقع کشور را به اهداف جناحی و گروهی ترجیح دهیم. 
وی وضعیت اقتصادی کشور را نامتعارف توصیف کرد و افزود: امروز نقدینگی کشور به حدی بالا است که اگر این حجم از نقدینگی به هر قسمت از اقتصاد کشور سرایت شود آن بخش را نابود می کند لذا مجریان و صاحب نظران باید به سرعت سازکار و برنامه مدون خود را برای مهار آن به اجرا درآورند. 
نماینده مردم سیرجان در مجلس بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی کشور را عدم وابستگی به نفت و فعال کردن بخش خصوصی دانست و اظهارداشت: مهم ترین پیام اصل 44 قانون اساسی و اسناد بالا دستی کشور حمایت و توسعه بخش خصوصی است. 
حسن پور خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بر دریافت مالیات از بخش خصوصی متکی است ولی وقتی بخش خصوصی فعال ومولد نداشته باشیم از کجا مالیات بگیریم. 
وی افزود: تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور باید بخش خصوصی را باور کنند و ضمن واگذاری کارها به بخش خصوصی، حامی وکارگزار خوبی برای سرمایه گذاران و صاحبان این بخش باشند. 
رییس فراکسیون اصناف مجلس با یادآوری این که بسیاری از دست اندرکاران بخش خصوصی نیز بدلیل سابقه ذهنی و فرهنگی هنوز به خود باوری نرسیده اند، گفت: سهم تعاونی ها از اقتصاد کشور برابر قانون باید 25 درصد باشد که امروز تنها به دو درصد از اقتصاد کشور رضایت داده است. 
حسن پور خاطرنشان کرد: برخی دولت را تعاونی یا سهامی خاص می دانند و انتظارات متفاوتی از آن دارند که امیدواریم با فرهنگ سازی و کار رسانه ای هدفمند این نگرش را در جامعه تغییر دهیم. 
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس جمهوری و اعضای هیات دولت تاکید کردند: توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه روزی مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف است. 
ایشان تصریح کردند: صدا و سیما و دستگاه های تبلیغاتی تصویری درست از اقدامات دولت انتقال دهند البته بیان انتقادهای منطقی اشکالی ندارد ضمن این که بخش عمده ای از تصویرسازی درست از دولت وابسته به عملکرد مسئولان است یعنی مسئولین باید به میان مردم، کارگران و صنایع بروند و از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنند. 
رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید کردند: مواضع رییس جمهوری ایران در اروپا مقتدرانه بود؛ نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به ویژه آمریکایی ها امری لازم است و این کار باید به هنگام، سریع و قاطع انجام شود. طرف های اروپایی نیز موظفند تضمین های لازم را در خصوص برجام بدهند اما نباید اقتصاد کشور به این موضوع گره زده و معطل آن شود.