به گزارش پارس نیوز، نشست قرارگاه ملی راهیان نور شهید علم‌الهدی و ستاد اربعین دانشگاهیان با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین، رئیس سازمان بسیج دانشجویی، معاون فرهنگی وزیر علوم و  معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد و یکی از نگرانی‌هایی که در این نشست وجو داشت و از سوی معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مطرح شد بحث احتمال افزایش هزینه‌های سفر عتبات به دلیل وضعیت ارز بود که ممکن است باعث کاهش حضور دانشگاهیان در مراسم اربعین سال جاری در سفر به عتبات باشد.

محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره احتمال افزایش هزینه اعزام به عتبات به دلیل افزایش ارز گفت: در صورتی که ارز دولتی برای اعزام‌های دانشگاهیان به عتبات در اربعین اختصاص نگیرد ممکن است با افزایش هزینه‌های سفر روبرو شویم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیتی که برای ارز ایجاد شده باید ببینیم چه تصمیماتی برای اختصاص ارز برای سفرهای دانشگاهیان به عتبات در اربعین گرفته می‌شود.

زارع تاکید کرد: فعلا قیمت ارز مشخص نیست و باید بانک مرکزی قیمت ارز برای این سفرها  را به شرکت شمسا اعلام کند در آن زمان مشخص می شود که هزینه اعزام به عتبات چقدر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد ارز دولتی برای اعزام‌های اربعین اختصاص نگیرد، اظهار داشت: بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد ولی اگر ارز دولتی اختصاص نیابد افزایش هزینه‌ها را خواهیم داشت.

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: دوره قبل هم ارز دولتی اختصاص گرفت و با احتساب ارز حدود 4 هزار تا 4 هزار و پانصد تومان هزینه سفرهای اربعین برای دانشگاهیان چیزی حدود دومیلیون و دویست هزار تومان بود.

 اگر قرار باشد ارز دولتی به کاروان‌های دانشگاهیان در اربعین اختصاص نگیرد با توجه به ارز آزاد سفر به عتبات برای هر دانشجو چیزی حدود 4 میلیون و پانصد هزار تومان تمام خواهد شد که این امر موجب کاهش استقبال دانشجویان می‌شود، برای همین بهتر است از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا مشکلی برای دانشجویانی که می‌خواهند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند، پیش نیاید.