به گزارش پارس نیوز، 

دولت در آخرین روز‌های سال گذشته تصویب کرد، به منظور کمک به احزاب سیاسی، مبلغ ۲ میلیارد تومان را به حساب این نهاد واریز خواهد کرد.
 
پس از گذشته ۴ ماه از سال ۹۷، این مبلغ هنوز به حساب خانه احزاب واریز نشده است. شنیده‌ها و پیگیری‌ها حاکی از آن است که پیرامون نحوه تخصیص و توزیع این یارانه، میان «خانه احزاب ایران» و «کمیسیون ماده ۱۰ احزاب» -مجموعه‌ای زیرمجموعه وزارت کشور- همسویی وجود ندارد.
 
به همین منظور، خانه احزاب برای اعلام نظرات خود به وزارت کشور، کمیته‌ای ۳ نفره متشکل از حسین کنعانی‌مقدم، حسین کاشفی و محمد نوری (از حزب جوانان ایران اسلامی) تشکیل داد.
 
محمد تبرایی عضو شورای مرکزی خانه احزاب، دو روز پیش (۲۴ تیرماه) در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ارائه پیشنهادات این کارگروه ۳ نفره به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: پیشنهاد کارگروه ۳ نفره خانه احزاب برای تعیین دستورالعمل یارانه به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه شده و هم اکنون این کمیسیون مشغول بررسی موضوع و ارائه پیشنهاد برای تخصیص یارانه میان احزاب است.
 
صبح روز گذشته (دوشنبه ۲۵ تیر) جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برای بررسی و تصویب دستورالعمل نحوه تخصیص و توزیع یارانه احزاب، برگزار شد.
 
بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب امروز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: «دستورالعمل نحوه تخصیص اعتبارات کمک به احزاب در ۱۰ ماده و ۱۳ تبصره، مورد بررسی و تصویب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قرار گرفت.»
 
خبرنگار مهر برای اطلاع از جزئیات این ۱۰ ماده به سراغ حسین کمالی رئیس خانه احزاب و عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رفت. کمالی با گلایه از وزارت کشور گفت: «اگر از آقای سرمست مصاحبه کند بهتر است؛ اگر من جزئیات این جلسه و دستورالعمل را بگویم، بار را از روی دوش وزارت کشور برداشته و به روی دوش خود می‌گذارم.»
 
کمالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جلسه کمیسیون، به نظرات کارگروه ۳ نفره خانه احزاب توجه شد گفت: «خیر؛ پیشنهاد خودشان را تصویب کردند!»
 
احمد شریف دیگر عضو شورای مرکزی خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز گلایه از عملکرد کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در بی‌توجهی به نظرات خانه احزاب گفت: «کارگروه ۳ نفره خانه احزاب، برای نحوه تخصیص یارانه به احزاب، دستورالعملی را تهیه کرده بود، اما ظاهرا این دستورالعمل در کمیسیون ماده ۱۰ مورد توجه قرار نگرفته است.»
 
شریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جزئیات دستورالعمل کمیسیون ماده ۱۰ احزاب چیست، گفت: «دستورالعملی از ابتدای دهه ۸۰ وجود داشت که گویا پیشنهاد کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هم همین است؛ غیر از این، از جزئیات دستورالعمل کمیسیون اطلاعی ندارم.»
 
وی تصریح کرد: «آقای کمالی عصر روز گذشته در توضیح جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت که این کمیسیون توجه چندانی به پیشنهادات خانه احزاب نکرده است.»
 
شریف اضافه کرد: «الان ۴ ماه از سال جدید گذشته و هنوز یارانه‌ای به ما تعلق نگرفته است؛ از طرف دیگر با توجه به تطبیق تشکل‌های سیاسی با قانون جدید احزاب، کار برای توزیع یارانه با پیچیدگی‌هایی رو به رو شده است.»