به گزارش پارس نیوز، اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به حواشی اخیر مبنی بر استعفای چندتن از اعضای شورای مرکزی این حزب، اظهار کرد: هر موضعی که حزب اعتماد ملی اتخاذ کند از راه سخنگو و روابط عمومی به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی افزود: جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که 15 تیرماه که با حضور 33 نفر بر اساس یک فرآیند کاملا دموکراتیک و در راستای انتقال مسئولیت‌های دبیرکل حزب تشکیل و قائم مقام، سخنگو و روسای 5 دفتر انتخاب شدند.

گرامی‌مقدم تصریح کرد: اکنون باید حجت بر همگان تمام باشد، چرا که آقای کروبی در نامه‌ای الیاس حضرتی را به عنوان قائم مقام حزب انتخاب کردند و بدیهی است که جلسه مذکور کاملا مستند، قانونی و با حضور بازرسان وزارت کشور برگزار شده است.

وی بیان کرد: بدیهی است که دبیرکل حزب کلیه احکام لازم را صادر کرده‌اند، بنابراین افرادی که اعتقاد به کار تشکیلاتی دارند، باید بدانند که بالاترین فرد در رأس حزب اعتماد ملی تغییرات این تشکل را تأئید کرده و اگر افرادی در اقلیت بنا به دلایلی نمی‌توانند به تصمیم دبیرکل احترام بگذارند و در برابر آن ایستادگی می‌کنند، نمی‌توانند به کار گروهی و جمعی بپردازند.

گرامی‌مقدم خاطرنشان کرد: ضمن احترام به اشخاصی که  نظر شورای مرکزی را قبول ندارند، اگر افرادی  تصمیم دارند که براساس نظر شخصی استعفا دهند، ما  به رأی آنها  احترام گذاشته و استعفایشان را بررسی خواهیم کرد، لازم به ذکر است که تاکنون هیچ‌یک از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استعفا نکرده‌اند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی اذعان کرد: حواشی اخیر درباره استعفای برخی از اعضاء، مربوط به شعبه تهران حزب بوده و هیچ ارتباطی با شورای مرکزی کشوری ندارد،لازم به ذکر است که  اعتماد ملی هم‌اکنون 31 استان فعالیت دارد.

وی تأکید کرد: اعضاء نمی‌توانند در برابر تصمیم شورای مرکزی که توسط کنگره انتخاب شده‌اند به بی‌نظمی پرداخته و کار غیرتشکیلاتی انجام دهند، اما طبیعتا هر فردی حق استعفا دارد و بنده نیز به عنوان سخنگوی این حزب حتی از مخالفان تقاضا می‌کنم که ضمن حفظ وحدت و انسجام به تصمیمات حزب تمکین کنند.

گرامی‌مقدم درباره برخی اخبار مبنی بر ارتباط حسین کروبی فرزند دبیرکل حزب اعتماد ملی با حواشی اخیر حزب، خاطرنشان کرد: این صحبت‌ها صرفا جنبه فرافکنی دارد و اقلیتی در شورای مرکزی همواره سعی بر اتهام‌زنی به اعضاء را داشته‌اند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در پایان گفت: حزب اعتماد ملی تنها با خانم و آقای کروبی در ارتباط است، ضمن اینکه تصمیمات اخیر و حواشی ایجاد شده در اعتماد ملی به هیچ‌ عنوان ارتباطی با آقای حسین کروبی ندارد.

گفتنی است ؛که اخیرا خبری در رسانه ها مینی بر استعفای محسن رفیعی‌فرعضو شورای مرکزی استان تهران، مرتضی نوروزپور مسئول دفتر سیاسی شاخه جوان کشور حزب، مسعود مؤذن عضو شورای مرکزی استان، سمانه محمودآبادی و محسن اربابیان از مسئولیت‌های خود در حزب اعتماد ملی انعکاس یافت.