به گزارش پارس ، به نقل از فارس، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز دولت درباره برنامه های تلویزیونی نامزدها صحبت شد.

وی افزود: از آنجا که بسیاری از نامزدها در گفت وگوها تلاش می کنند دولت را مورد نقد قرار دهند و این به نوعی برای دولت مظلومیت ایجاد می کند، مطالبی در اینباره گفته شد اما به هر حال در هر دوره این اتفاق می افتد.

رئیس صدا و سیما گفت: بهترین موضع را آقای احمدی نژاد گرفت و گفت که این برنامه ها بسیار خوب است و نشان دهنده آزادی در کشور ماست و حتماً مفید است و حتی تأکید کردند که اگر می شود این برنامه ها چند بار تکرار شود.

ضرغامی با بیان اینکه قانوناً نمی توانیم برنامه نامزدها را تکرار کنیم، گفت که دولت بعد از انتخابات هم می تواند هرجا نیاز به پاسخگویی بود، پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: اینکه نامزدها به راحتی حرف های خود را بزنند و تحلیل ارائه دهند و هرجا لازم شد در ارائه برنامه ها و وضع موجود آسیب شناسی کنند، موضوعی است طبیعی و فرصت هم برای روشن کردن جامعه نسبت به برخی ادعاها وجود دارد.

خبرنگاری از رئیس رسانه ملی درباره مجری مناظره های انتخاباتی سؤال کرد که وی پاسخ داد: قرار نیست مجری مناظره ها معرفی شود.

ضرغامی افزود: اجازه دهید هرگاه وقت آن رسید هم با مجری و هم با فضا و دکوربندی جالب این مناظره ها مواجه می شویم.

وی با رد طرح موضوع اجرای مناظره ها توسط خودش از سوی برخی رسانه ها، آن را یک شوخی دانست.

رئیس صدا و سیما، درباره میزان رضایتمندی نامزدها ار برنامه های انتخاباتیشان گفت: آنطور که خود نامزدها به ما گفتند، خیلی رضایت دارند؛ هم از نظم برنامه ها و هم همکاری که با آنها صورت گرفته است.

ضرغامی افزود: ما هم با آنکه نامزدها برنامه فشرده ای دارند، از آنها رضایت داریم و تا اینجا کارها بسیار خوب پیش رفته است.
رئیس صدا و سیما درباره قطع برنامه انتخاباتی محمدرضا عارف، گفت: کمیته نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری متشکل از نمایندگان دستگاه های مختلف است و ربطی به صدا و سیما ندارد.

ضرغامی افزود: این کمیته با سعه صدر برنامه های نامزدها را رصد می کنند و تا جایی که می دانم فضا را طوری حفظ می کنند که نامزدها بتوانند نظراتشان را بدهند.

وی ادامه داد: قطع برنامه یکی از نامزدها مشکل فنی بود که اگر همانجا دوستان سؤال می کردند می گفتم که با چند دقیقه تأخیر ادامه یابد.

ضرغامی اضافه کرد: در عین حال برای اینکه عدالت رعایت شده و تفاوتی بین افراد به وجود نیاید، به خاطر چند دقیقه تأخیر رئیس شبکه برنامه را به طور کامل بازپخش کرد.

رئیس صدا و سیما در خصوص حذف بخش هایی از برنامه محسن رضایی نیز توضیح داد: آنچه از برنامه یکی از نامزدها حذف شد یک کلمه بود که بیشتر جنبه امنیت ملی داشت و به نفع خود او بود که این کلمه پخش نشود.

ضرغامی تصریح کرد: قومیت ها در کشور ما جایگاه بسیار بالایی دارد چرا باید گفته شود که بین آنها تبعیض وجود دارد؟ به نظر من حذف آن مطلب کمک بسیار بزرگی به این فرد بود.