به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان ناآرامی ها و انفجارهای تروریستی در عراق تنها در ماه می که یک روز از آن باقی است؛ تاکنون ۵۱۹ نفر در انفجارهای متعدد در این کشور کشته شده اند.

بر اساس آمار موجود که بر اساس اعلام منابع امنیتی و نظامی و بیمارستانی عراق منتشر شد و شفق نیوز به آن اشاره کرده، در این انفجارها بیش از هزار و ۳۰۰ نفر دیگر نیز در بخش های مختلف عراق زخمی شده اند.

عراق در هفته های گذشته با افزایش کم سابقه اقدامات تروریستی مواجه شده است، این دومین ماهی است که در آن بیش از ۴۰۰ نفر در اثر انفجارهای تروریستی کشته شده اند. این در حالی است که با عقب نشینی نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور، امنیت نسبی در شهرهای مختلف عراق ایجاد شده بود، اما با تاثیرات بحران سوریه و فتنه انگیزی ها و تلاش های خارجی برای ایجاد فتنه شیعه و سنی در این کشور بار دیگر شاخص های ناآرامی در این کشور افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرد.

نوری مالکی نخست وزیر عراق هفته گذشته در راستای مقابله با موج ناآرامی ها در این کشور تعدادی از مقامات امنیتی و فرماندهان یگان های نظامی را تغییر داد، دولت همچنین اعلام کرده که فعالیت های خود برای تعقیب و بازداشت تروریست ها را افزایش می دهد، دولت عراق همچنین در بیانیه ای نسبت به اقدامات تحریک آمیز برخی رسانه های لبنانی نیز هشدار داده و اعلام کرد که در صورت ادامه این روند اقدامات جدی را علیه آنها اعمال خواهد کرد.

دولت همچنین از گروه های سیاسی عراق خواست تا برای پیگری مسایل امنیتی عراق نشست مشترکی برگزار کند.

از سوی دیگر یک منبع در پلیس الانبار به شفق نیوز اعلام کرد که یکی از سران سازمان تروریستی القاعده در استان الانبار امروز بازداشت شده است، وی دومین نفری است که امروز بازداشت می شود، چرا که پیش از این نیز اعلام شده بود یکی از مقامات ارشد دولت اسلامی عراق در استان الانبار بازداشت شده است.

بر اساس اعلام این منبع که از سوی تلویزیون عراق نیز تایید شده است؛ یکی از این تروریست ها عدنان العویسی مسئول اداری سازمان القاعده در استان الانبار است. وی بعد از بازداشت برای تکیمل شدن اقدامات قانونی لازم و انجام تحقیقات اولیه به مراکز امنیتی منتقل شده است.

نیروهای امنیتی عراق در روزهای اخیر عملیات گسترده ای را با مشارکت ۲۰ هزار نیروی امنیتی برای جمع آوری تروریست های وابسته به القاعده آغاز کرده است.

این عملیات بعد از آن آغاز شد که در هفته های اخیر این استان شاهد اقدامات تروریستی و تهدیدات افراد مسلح بوده است. ارتش عراق معتقد است که بیشتر اردوگاه های سازمان تروریستی القاعده در استان الانبار و صحراهای غیر قابل سکونت آن متمرکز شده است.