به گزارش پارس نیوز، 

'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان بار دیگر با تمجید از سیاست 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروجش از برجام، مدعی شد: اگر ایران سیاست هایش را در منطقه تغییر ندهد منزوی تر خواهد شد.

الجبیر در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل بار دیگر با تکرار ادعاهای بی اساس خود گفت: ایران باید بداند که جهان اجازه دستیابی به سلاح هسته ‌ای را به این کشور نخواهد داد.

وزیر خارجه عربستان که کشورش جنگی تمام عیار علیه مردم یمن به راه انداخته و در جنگ سوریه نیز حامی سرسخت تروریست ها بوده است، ادعا کرد: اگر ایران سیاست‌های خصمانه خود را تغییر ندهد، فشارها علیه آن بیشتر و در نهایت منزوی ‌تر خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، وی در بروکسل با چند تن از نمایندگان پارلمان اروپا نیز دیدار کرد و با آنها درباره بحران‌های جاری در منطقه خاورمیانه گفت و گو کرد.

وزیر خارجه عربستان که طی ماه های اخیر کشورش مطیع و دنباله رو اوامر ترامپ بوده است، بار دیگر بر حمایت کشورش از خروج رئیس جمهوری آمریکا از برجام تاکید کرد.

وزیران خارجه عربستان و آمریکا در حاشیه نشست یاده شده درباره تاکید آمریکا بر حل و فصل بحران ایجاد شده میان برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با قطر هم گفت ‌وگو کردند.

سران ناتو به دنبال روابط پر تنش اخیر میان کشورهای دو سوی آتلانتیک (اروپا و آمریکا)، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21 تیر اجلاس سران را در بروکسل برگزار کردند.

الجبیر پیش از این نیز در حاشیه هشتمین نشست وزرای مجمع همکاری «کشورهای عربی و چین » در پکن، با بی توجهی به اراده سیاسی ایران در روابط با همسایگان منطقه اش، مدعی دخالت تهران در امور کشورهای عربی شده بود.

وی که کشورش یکی از ناقضان قوانین بین المللی به شمار می رود، همچنین خواستار احترام ایران به حاکمیت کشورها و قوانین بین المللی شده بود.

الجبیر اتهامات خود را درباره قطر نیز تکرار کرد و گفت که دوحه باید به حمایت از افراط گرایی و تروریسم و دخالت در امور کشورهای منطقه خاتمه دهد.