به گزارش پارس نیوز، 

وزیر خارجه آمریکا با انتشار گزارشی ۲ صفحه‌ای که از سوی کارمندان زیردستش تولید شده است، ایران را به انجام اقدامات تروریستی در اروپا متهم کرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با انتشار گزارشی 2 صفحه‌ای که از سوی کارمندان تحت مدیریت وی تهیه شده‌ است، ایران را به انجام اقدامات تروریستی در اروپا متهم کرد.

پامپئو این گزارش را که از طریق صفحه توئیتری خود منتشر کرده است، مدعی شده است که «هم‌اکنون وقت مواجه با واقعیت‌های رژیم خشن ایران است.»

این سخنان در شرایطی بیان شده است که پیشتر یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا گفته بود که مایک پامپئو قصد دارد طی دیدارهایی در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل بر مسئله افزایش فشار بر ایران تأکید کند و در خصوص [وجود] تأمین‌کنندگان نفتی جایگزین [به‌جای ایران] به هم‌پیمانان آمریکا اطمینان دهد.

ساعاتی پیش بود که وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از قصد آمریکا برای اعمال تحریم بر چین، روسیه و اروپا در صورت ادامه خرید نفت از ایران خبر داد.

مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا طی روزهای اخیر نیز در گفتگوهایی که با مقامات ارشد سعودی در عربستان داشته‌اند، راه‌های جدید محروم کردن ایران از درآمدهای نفتی را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در یکی از آخرین اظهار نظرهای خود، هنگامی که در امارات به سر می‌برد، گفته بود که ایالات متحده «به‌دنبال تشکیل جبهه مخالف متحد در مقابل ایران» است.