به گزارش پارس نیوز، 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضوع اجرای برنامه‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا گفت: دولت، دولت ناکارآمدی است و نمونه‌های ناکارآمدی آن را می‌توان در بحث تامین برق، بازار سکه و ارز و ... مشاهده کرد.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  در ارتباط با بحث اجرای برنامه پیشنهادی رئیس سازمان برنامه و بودجه برای مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا،‌ گفت: دولت به طور کل دولت کارآمدی نیست و در بسیاری از زمینه‌ها پای کار نیست و نمونه‌های زیادی برای موضوع ناکارآمدی دولت وجود دارد.

وی ادامه داد: وضعیتی که امروز در ارتباط با برق کشور به وجود آمده و به طور نامناسبی مردم از استفاده از برق محروم می‌شوند، نمونه‌ی از این ناکارآمدی‌هاست در حالی که باید شرایط امروز پیش‌بینی می‌شد و نیروگاه‌های ناقص به سرعت به مرحله بهره‌برداری رسانده می‌شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه سکه نیز شاهد بودیم که حجم وسیعی از سکه‌ها (38 هزار سکه) توسط یک نفر جمع‌آوری شد. چطور برای ارائه یک سیم کارت ایرانسل اوراق هویتی از اشخاص خواسته می‌شود اما برای خرید سکه هیچ محدودیتی وجود ندارد؟ معنای کار این است که سودجویانی هستند منابعی را برای سواستفاده‌های کلان وارد عرصه می‌کنند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: در ارتباط با موضوع ارز نیز اگرچه تصمیم اولیه برای تعیین قیمت ارز تصمیم خوبی بود‌، اما باید بلافاصله بعد از آن گروه‌های شبانه‌روز نیازها را رصد و ارز لازم برای این نیازها تامین می‌کردند تا نرخ دومی برای دلار در بازار تعیین نشود.

وی در پایان افزود: یا در بحث پیمانکاران باید بگویم کسانی که در ارتباط با پروژه‌های عمرانی  به عنوان پیمانکار کار را در دست گرفته‌اند کار جهادی می‌کنند. پیمانکاران در زمان انعقاد قرارداد که هنوز پولی دریافت نکردند و یا مبلغ اندکی به عنوان پیش پرداخت به آنها داده شده،‌ مالیات‌شان را به صورت ریالی پرداخت کنند و جالب‌تر اینکه دولت همان اسناد مالی که خود به پیمانکاران پرداخت کرده حاضر نیست به عنوان مالیات از آنها قبول کند.