سید کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، در گفتگو با «پارس»، به تشریح فعالیت‌های جبهه متبوعش در عرصه انتخابات آینده پرداخت و پیرامون‌ترمیم کابینه و دیدار اخیر محمدرضا باهنر با رحیمی "معاون اول دولت دهم" موضع‌گیری تشکل متبوعش را اعلام کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا در جریان جزئیات خبری که مبنی بر آغاز جلسات انتخاباتی اصولگرایان با محوریت رئیسی منتشر شد هستید؟"
گفت: «خیر در جریان این جلسات نیستیم اما باید بگویم اصولگرایان در قالب جمنا سازوکاری را تعریف کردند، به‌ویژه در ارتباط با اقشار ۲۲گانه مثل کارمندان، کارگران، فرهنگیان، ورزشکاران، هنرمندان و ...».

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه این سازوکار هم‌اکنون در سراسر کشور به‌عنوان ساختار اصولگرایی که بتواند کارکرد انتخاباتی بخصوص در انتخابات آینده داشته باشد در نظر گرفته شده است، افزود: «در رابطه با سؤالی که مطرح کردید (تحرکات انتخاباتی اصولگرایان) ما جسته - گریخته از استان‌ها مطالبی شنیده‌ایم اما در حد شنیده‌ها است ازاین‌رو در جلسات و در جبهه پیروان خط امام و رهبری این خبر احصاء نشد و نمی‌توان سخنی مبنی بر آغاز فعالیت‌های زودهنگام جریان اصولگرا زد».

سجادی درباره اینکه آیا جبهه پیروان در انتخابات سال  ۹۸ با محوریت جمنا فعالیت می‌کند یا خیر؟ اظهار داشت: «مسلم است اینکه جبهه پیروان ذاتاً اقشاری است، به همین جهت تشکل‌هایی همانند جامعه مهندسین، پزشکان، کارمندان، کارگران و... در آن عضویت دارند ضمن آنکه تصمیم گرفته شده ساختار جدید جمنا بر اساس اقشار  ۲۲گانه تعریف شود به همین جهت ما در جامعه اسلامی کارمندان مأموریتی برای قشر کارمندان داریم».

در جلسات و در جبهه پیروان خط امام و رهبری این خبر( آغاز جلسات انتخاباتی اصولگرایان با محوریت رئیسی) احصاء نشد و نمی‌توان سخنی مبنی بر آغاز فعالیت‌های زودهنگام جریان اصولگرا زد.

وی در پاسخ به این سؤال که"مأموریت شما در ساختار جدید چیست؟"، گفت: «من سخنگوی جمنا نیستم، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری هستم بنابراین نمی‌توانم توضیحات بیشتر ارائه دهم؛ از ما به عنوان عضو حقوقی جبهه پیروان دعوت‌شده در ساختار اقشاری جمنا ایفای نقش کنیم که در این زمینه خوشبختانه جمنا سازوکار خوبی را تعریف کرده است».

سخنگوی جبهه پیروان در خصوص انتقادهایی که برخی از چهره‌های شاخص نسبت به عملکرد جمنا مطرح کرده‌اند، گفت: «باید توجه داست اگر جمنا می‌خواهد سازوکار اصولگرایان باشد باید این شرط مهم را در نظر بگیرد و آن این است که چتر گسترده‌ای در ین اصولگرایان باز کند به طوری که بتواند ۹۰درصد اصولگرایان را در بربگیرد».

سجادی خاطرنشان کرد: «اگر به عقب برگردیم متوجه خواهیم شد هرگاه اصولگرایان منسجم و همگرا عمل کردند پیروز انتخابات شدند و هرگاه فهرست‌های متعدد ارائه و یا با چند کاندیدا ظاهر شدند توفیق چندانی کسب نکردند به همین جهت اگر جمنا بتواند چتر بزرگی برای اصولگرایان باشد می‌تواند موفق عمل کند. چرا که به اعتقاد ما باید چنین ساختاری باشد تا بتواند همه نیروهای اصولگرا را زیر چتر خود قرار دهد و توفیق رفیق آن‌ها باشد».

"نقدی که به جبهه پیروان وارد می‌شود این است که همچون گذشته در عرصه سیاسی کشور فعال نیست و شنیده‌ها حاکی از آن است باهنر تمایلی برای استمرار فعالیت جبهه ندارد و به دنبال راه‌اندازی حزب فراگیر است"، این پرسش دیگر «پارس» از سخنگوی جبهه پیروان بود که او پاسخ داد: «اصلاً حزب فراگیری تشکیل نشده که باهنر بخواهد آن را هدایت کند».

وی درباره شایعاتی مبنی بر تعطیلی جبهه پیروان نیز گفت:«جبهه همچنان فعال است و آخرین جلسه آن هفته گذشته تشکیل شد. جلسات به صورت منظم با حضور اعضا برگزار می‌شود».

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: «جبهه پیروان خط امام و رهبری یک جبهه است بنابراین تک تک تشکل‌های او همانند کارمندان، موتلفه و مهندسین فعالیت می‌کنند و وقتی این تحرکات جمع می‌شود فعالیت جبهه محسوب می‌شود».

سجادی افزود:« جلسات شورای مرکزی استمرار دارد و در آن جلسات درباره مسائل سیاسی روز و انتخابات آتی هم بحث و گفتگو می‌کنیم».

«من سخنگوی جمنا نیستم، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری هستم بنابراین نمی‌توانم توضیحات بیشتر ارائه دهم؛ از ما به عنوان عضو حقوقی جبهه پیروان دعوت‌شده در ساختار اقشاری جمنا ایفای نقش کنیم که در این زمینه خوشبختانه جمنا سازوکار خوبی را تعریف کرده است».

وی در مورد موضع‌گیری جبهه پیروان در قبال مشکلات اقتصادی و ترمیم کابینه، گفت: «درباره مشکلات اقتصادی برخی از تشکل‌های عضو جبهه نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح می‌کنند که می‌توان به جامعه اصناف و بازار اشاره کرد همچنین مواضع رئیس جبهه و بنده به عنوان سخنگو نیز در رسانه‌ها منعکس‌شده است».

سخنگوی جبهه پیروان برترمیم و حضور نیروهای کارآمد در دولت تأکید می‌کند و می‌گوید: «البته در این فضا برخی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی که سهم مهمی در پیروزی دولت در انتخابات داشتند تلاش کردند از دولت عبور کنند، آن‌ها رفقای نیمه‌راه محسوب می‌شوند چون با اینکه در مناصب دولتی شریک هستند اما می‌خواهند حسابشان را از دولت جدا کنند».

سجادی ادامه داد: «اصولگرایان چنین نگاهی ندارند، جوانمردانه انتقادهای خود را مطرح می‌کنند و نمی‌خواهند در چنین برهه حساس به دولت ضربه وارد کنند».

وی همچنین در پاسخ به این سؤال "دیدار اخیر باهنر با محمدرضا رحیمی"معاون اول دولت دهم با واکنش برخی از نیروهای اصولگرا روبه‌رو شد، نظر جبهه در خصوص این دیدار چیست؟"، تأکید کرد: «کلیت جبهه پیروان مرزبندی کاملاً مشخص، شفاف و روشنی در خصوص حلقه انحرافی دارد اما باهنر به عنوان دبیر کل جامعه مهندسین و یک فعال سیاسی نظرات خود را هم دارد اما نمی‌توان آن نظرات را نظر جبهه پیروان تلقی کرد همان‌طور که تأکید کردم نظر ما در جبهه مرزبندی کاملاً مشخص با حلقه انحرافی داریم و این مرزبندی هم تغییر نمی‌کند».