به گزارش پارس نیوز، قاسم احمدی‌لاشکی عضو هیئت رئیسه فراکسیون تولید و اشتغال در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه شعار و سخنرانی حول محور حمایت از کالای ایرانی" دیگر کافیست و باید به طور عملی اقداماتی انجام شود، گفت: زمانی می‌توان اعلام کرد که اقدامات عملی برای حمایت از تولید ملی انجام شده که هر نماینده با سرکشی به واحدهای تولیدی و کارگاهی در حوزه انتخابیه خود شاهد افزایش تعداد کارگران و رونق تولید و کارآفرینی باشد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون تولید و اشتغال بیان کرد: براین اساس با بررسی میزان سهم تولید، مرغوبیت کالا، میزان فروش و صادرات و ... باید دید تا چه اندازه  دولت و مجلس توانسته‌اند در تحقق شعار سال موفق باشند.

وی ادامه داد: بنده به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات معتقدم یک درس در حوزه کارآفرینی و حمایت از کالای ایرانی باید از ابتدای مهر ماه در مدارس از دوره ابتدایی تا فارغ‌التحصیلی برای دانش‌آموزان تدریس شود.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: به دانش‌آموزان باید آموزش داده شود که استفاده و حمایت از کالای ایرانی و عدم وابستگی به خارج از کشور چه منافعی برای کشور دارد، البته تولیدکنندگان داخلی هم باید از این موضوع سوءاستفاده نکرده و کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس تاکید کرد: امروز به طور یقین  با توجه به شرایط خاص کشور و بحث تحریم‌ها، راهکار برون رفت از این مشکلات تنها اتکا به تولید و نیروهانی درونی است که باید تقویت شود.