به گزارش پارس نیوز، سیدحسن حسینی‌شاهرودی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جلسات فشرده این کمیسیون با مسئولان اقتصادی دولت گفت: هفته گذشته برای تعامل اطلاعات و پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای مشکلات ارزی و اقتصادی کشور جلسات متعددی را با سیف مدیر کل بانک مرکزی، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همین تعاملات موجب شد تا ایجاد بازار ثانویه ارز که یک زمانی از دیدگاه دولت و بانک مرکزی تنها یک بازار قاچاق محسوب می‌شد، در دستور کار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تصریح کرد: عملیاتی ساختن بازار ثانویه ارز موجب می‌شود تا ارائه ارز حاصل از صادرات و تولیدکنندگان در آن، یک بازار قاچاق را به یک بازار رسمی، قابل رصد و کنترل شده در زمینه اقتصادی تبدیل کند.

حسینی‌شاهرودی همچنین در ادامه با اشاره به بحث تغییر تیم اقتصادی دولت هم اظهار کرد: به عنوان یک عضو کمیسیون اقتصادی قائل به تغییر یک یا چند عضو اقتصادی دولت نیستم زیرا مهمتر از این تغییرات، همگرایی و همفکری آنهاست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت باید بتواند با همگرایی تحت فرماندهی قاطع و مقتدر یک شخص حرکت کرده و نسبت به تصمیمات تمکین کنند.

وی افزود: طی چند ماه اخیر شاهد اظهارنظرهای متفاوت حتی متضادی از سوی تیم اقتصادی دولت در حوزه‌های ارزی، سکه، ثبت سفارشات، خودرو، واردات، صادرات و ... بودیم که در شرایط کنونی اصلا این اتفاق به صلاح کشور نیست.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بیان کرد: براین اساس مهمتر از تغییر تیم اقتصادی دولت، ایجاد هم صدایی و همفکری میان دولتمردان است.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: شاید بتوان با استیضاح یا جایگزینی یک عضو تیم اقتصادی دولت درصد ناچیزی به فضای روانی جامعه آرامش بخشید اما با این اقدام اتفاق ویژه زیرساختی در حوزه اقتصادی شکل نخواهد گرفت.