به گزارش پارس نیوز، 

بر اساس گزارش‌های دریافتی مبنی بر فروش کالای قاچاق در بازار بهجت آباد واقع در خیابان کریمخان، سازمان تعزیرات حکومتی به همراه نمایندگان اصناف، دامپزشکی و جهاد کشاورزی از این بازار بازرسی به عمل آوردند.

با بازرسی‌های انجام شده از مغازه‌های این بازار شاهد تخلفاتی بودیم که نیاز به بررسی بیشتر دارند. این تخلفات شامل نداشتن برچسب، سربرگ فاکتورها، درج قیمت و وجود فاکتورهایی بود که هیچ سندیتی نداشتند و از قاچاق بودن این کالاها خبر می‌دادند.

در بازرسی از بازار بهجت آباد از یکی از مغازه‌ها مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق شامل موادخوراکی مانند ماکارونی، برنج، ترشی‌های خارجی و غیره کشف شد و صاحب مغازه در ادامه اظهار کرد که این کالاها را از مسافران خارجی تهیه کرده است.

در ادامه گشت زنی از یخچال‌های موجود در مغازه گوشت‌های بسته بندی شده‌ حاوی هشت پا شکم پر، حلزون، صدف، گوشت گاو وحشی، ماهی شور ژاپنی، خاویار، تخم مرغ آپز شده چینی، کالباس خرچنگ و غیره به چشم خورد که به دلیل نداشتن مجوز، قاچاق و تعدادی از آن‌ها حرام بودند.

شیروانی نماینده دامپزشکی تهران در ادامه این بازرسی‌ها اظهار کرد: واردات آبزیان فضله دار با انجام آزمایش‌هایی امکان پذیر و مصرف آن‌ها حلال است، اما کالا‌های موجود در این مغازه ضمن نداشتن تاریخ و فقدان درج قیمت بر روی آن‌ها، قاچاق هستند و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند.

بهمن حسن بیگی، معاون حقوقی تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تمامی کالا‌های موجود در این مغازه هویت، اصالت و مجوز ندارند و قاچاق محسوب می‌شوند و باید جمع آوری شوند.

در ادامه کوهستانی معاون جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بررسی این اجناس اظهار کرد: این اجناس که از کشور‌های چین، تایوان، مالزی، آمریکا و غیره به کشور وارد می‌شوند، بی هویت هستند و به فرض اینکه برای مشتریان خارجی به فروش می‌رسند نیز به دلیل نداشتن مجوز باز هم مشکل قانونی دارند.

وی افزود: هر نوع کالایی که به طور غیرمجاز، بدون هویت و شناسنامه وارد کشور شود، از نظر قانون قاچاق محسوب می‌شود. کالای قاچاق اگر قابلیت مصرف هم داشته باشد، طی تشریفات اداری امحا می‌شود، زیرا سلامت جامعه و هم تولیدات داخلی را تهدید می‌کند.

کوهستانی گفت: کالا‌هایی که در این واحد تجاری به فروش می‌رسند، در ابتدا صورت جلسه می‌شوند، سپس این واحد به طور موقت پلمپ خواهد شد تا اقدامات و بررسی‌های لازم صورت گیرد.