به گزارش پارس نیوز، 

برملا شدن عوامل اخلال‌گر اقتصادی در آینده نزدیک و اعدام برخی از سرشاخه‌ها نقش بسزایی در سقوط آزاد بازار سکه و ارز در پی خواهد داشت.

کیومرث یزدان پناه، عضو هیات علمی دانشگاه تهران طی یادداشتی درباره آشفتگی‌ بازار و اقتصاد نوشت: برملا شدن عوامل اخلالگر اقتصادی در آینده نزدیک و اعدام برخی از سرشاخه ها نقش بسزایی در این سقوط آزاد در بازار سکه و ارز را در پی خواهد داشت.

اگر چه اقتصاد آفت زده ایران گرفتار ویروسهای متعددی است که اساس اقتصاد ایران را از مفهوم اقتصاد سیاسی دور کرده است، اما علائمی نمایان شده که در بازه زمانی 6 الی 9 ماه آتی اقتصاد ایران را وارد مرحله جدیدی می کند که می‌توان این مرحله را تندباد سقوط قیمت سکه و دلار و طلا دانست. قیمت دلار و قیمت سکه که در حال حاضر بواسطه نفوذ ویروسهای اقتصادی ، حتی سرنوشت امنیتی وسیاسی کشور را بشدت تحت شعاع قرار داده، بطور شگفت انگیزی از عرصه اصلی اقتصاد ایران فاصله خواهد گرفت‌.

در این میان و در شرایط پیچیده اقتصادی که بخش زیادی از آن متاثر از عوامل بیرونی است، افزایش نرخ روزمره زندگی و بی اثر شدن معاملات خاص بازاری، و نظارت و کنترل شدید دولت و نهادهای امنیتی، تو جهات به بازار طلا و سکه و دلار را به طرز شگفت انگیزی کاهش خواهد داد.

از سویی دیگر برملا شدن عوامل اخلالگر اقتصادی در آینده نزدیک و اعدام برخی از سرشاخه ها نقش بسزایی در این سقوط آزاد در بازار سکه و ارز را در پی خواهد داشت.

حتی واکنش بازار مسکن که در حال حاضر اسیر دست سودجویی هاست ، افت شدیدی پیدا خواهد کرد.

بازار ایران حتما روند معکوسی را نسبت به وضع بی سر و سامان امروزی در 6  الی 9 ماه آینده آغاز خواهد کرد.

با توجه به اطلاعات دقیقی که در این زمینه وجود دارد، تحلیل‌های دقیق‌تری را در آینده خواهم نوشت.»