پس از انتشار تصاویر و اسناد ارتباطات دو فرد بازداشت شده در بلژیک از سوی یکی از اعضای جدا شده از سازمان منافقین که به تازگی آن سازمان ادعا کرده که آنها مامور جمهوری اسلامی ایران بوده و قصد بمب گذاری در مراسم منافقین را داشته اند، همان فرد با ارسال تصویر حضور فرد دستگیر شده در مراسم سال ۱۳۸۴ در ردیف اول مراسم منافقین که تنها عناصر مهم و تشکیلاتی گروه مستقر می شوند را برای ما ارسال کرده است.



بررسی اسناد و تصاویر دریافتی جای هیچ ابهام و تردیدی را باقی نمیگذارد که منافقین درصدد برنامه ریزی یک بحران دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی ایران در اروپا هستند و می خواهند روابط میان ایران و اروپا را در این برهه از زمان تحت تاثیر نشر چنین اکاذیب و اتهامات نخ نما شده ای، خدشه دار کنند. 



با وجود همه موارد گفته شده در این گزارش و اسناد و تصاویر موجود و از آن مهم تر سوابق سازمان منافقین که بر همه آشکار است، سوال اصلی این هست که آیا دولت‌های اروپائی واقعا فریب سناریوی نخ نما شده منافقین را خورده اند؟ 

گفتنی است، اداره دادستانی بلژیک روز دوشنبه (۱۱ تیرماه) در اطلاعیه ای از دستگیری یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار خبر داد و مدعی شد که این دو نفر تصمیم داشتند با انفجار بمب، به همایش سالانه منافقین که روز شنبه ۹ تیرماه، در شهر ویلپنت، واقع در نزدیکی پاریس برگزار شده بود، سوء‌قصد کنند!

دادستانی بلژیک نام این دو نفر را «امیر. س» و «نسیمه. ن» اعلام کرده است.