به گزارش پارس به نقل از ایسنا، یکی از افسران پلیس میانمار از به آتش کشیده شدن یک مسجد، یک یتیم خانه و مغازه مسلمانان در شمال غرب این کشور توسط بوداییان خبرداده و گفت: این اقدام پس از گسترش شایعه ای مبنی بر سوزانده شدن یک زن بودایی توسط یک مرد مسلمان صورت گرفت.

براساس گزارش این مامور پلیس و شاهدان عینی، در جریان درگیری ها و خشونت های شب گذشته در شهر" لاشیو" واقع در شمال شرق میانمار هیچکس کشته نشده است.

درگیری ها و خشونت های مرگبار قومی میان بوداییان و مسلمانان از سال گذشته میلادی در بخش هایی از میانمار آغاز شده و محل اصلی شروع این درگیری ها منطقه غرب میانمار بوده است.

این درگیری های خشونت بار جدید باعث تقویت شک و تردیدها در این باره خواهد شد که تین سین، رئیس جمهوری میانمار نمی تواند یا نمی خواهد در مقابل این خشونت ها اقدامی انجام دهد.

خبرگزاری رویترز نیز در بخشی از گزارش خود درباره خشونت های شب گذشته آورده که منطقه درگیر یک ناحیه کوهستانی نزدیک مرز چین است.

دولت میانمار همچنین قانون اضطراری را که به بخش ۱۴۴ معروف است، اعمال کرده تا به وسیله آن از برگزاری تجمعات، راهپیمایی ها و سخنرانی ها جلوگیری کند و ممانعت به عمل آورد.